Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 veier 115 og er 175 høg, har pco syndrom, slutta på p pilla for ett år siden, enda ikke blitt gravid. noen som har tips? prøver å gå ned i vekt men står bomfast!! har prøvd diett uten brød, men det går bare ikke! har lest at det er mest gunstig for oss som har pcos!.. trenger virkelig hjelp her, vil så gjerne få en liten spire i magen:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hva er pcos da? Gå en lang tur daglig, sørg for å spise mange små måltider daglig! Unngå epler, for de fremmer sult.... Vet det er kjempevanskelig å gå ned i vekt!!! Er vel 170 høy og 104 kg sånn ca selv.... Står egentlig bom fast jeg også... Men nå skal det bli fart i sakene!!
lindynatt Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 sjekk om du er insulin resistent (vedder på at du er det) og be om å få metformin. Hold deg til low carb (Fedeon liknende) diett, bevege deg litt mer, men for alld el ikke for mye, eg sliter nå med sen skader etter overvekt og mye bevegelse)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg har også pcos og nå gravid med nr 2. Men for å bli gravid disse to gangene måtte jeg få hjelp. Hjelp har begge gangene brukt pergotime som er et eggstokkstimulerende middel. Slik at eggløsningen skal komme lettere. For å få dette har jeg vært hos gynegolog på Volvat. Der fikk jeg kjempehjelp og forståelse. Jeg er 170 cm og veide 115 kg da jeg ble gravid med nr 1 og 108 kg nå med nr 2. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 hvor lang tid måtte du vente før du fikk hjelp? vi har nå prøvd i et år og legen mente jeg måtte vente 6 mnd til så skulle de sette igang behandling...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #7 Skrevet 1. desember 2006 Heisann, jeg er også overvektig med pco. Er nå gravid med andremann. Slanket meg 13 kilo fra januar til mai og da satt spiren. Klarte det ved hjelp av forandring av kostholdet og ikke minst metformin. Be om å få metformin!! Har også en venninne med akkurat det samme og hun ble også kjapt gravid etter å ha begynt på metformin. Førstemann ble laget (naturlig) da jeg var til utredning på Ullevål og var satt opp til operasjon. Den gang gikk jeg naturlig ned i vekt fordi det var mye som skjedde i livet mitt og fordi, tror jeg, vi slappet av og visste vi ville få hjelp. Tenkte ikke på å lage barn hver gang vi hadde sex liksom.. Tror faktisk at det var helt ut av tankene mine lenge. Pergo har ikke hatt noen effekt på meg. Lykke til, håper det klaffer om ikke lenge
Diva Muffin Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 jeg slanket meg 43 kg før jeg ble gravid. drit i alle "ekspert-kurer". fedon vil bare tjene penger, han driter i om du slanker deg. spis brød med ¨magert pålegg, masse frukt og grønt og salat til middagen hver dag. og ikke spis sent på kvelden. det er ikke sikkert det går så bra første uka, men du MÅ ikke bli flink fra første dag! ingen er flinke å kjøre bil uten å ha prøvd det før og MÅ du ha sjokolade, så er det bedre å spise den om formiddagen enn om kvelden! motivasjonen kommer når du begynner å få resultater på vekta! og trimmen da.. kom deg ut uansett hvordan været er! kjøp ei pulsklokke med kaloriteller, prøv å gå fort med en puls på så så mye, og konkurrer mot deg selv hele tiden! jeg har nok lagt på meg 6-7 kg igjen nå, men er SÅ glad for den investeringen jeg gjorde på forhånd! gull verdt og det er ikke slik at alle andre enn deg klarer det
Lothiriel Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Hei, jeg fikk påvist pcos for ca ett halvt år siden. Jeg ble satt på metformin med en gang, både for å gå ned i vekt, og får å få regelmessig mens. Ble gravid med en gang vi bestemte oss for å prøve. Er nå 12 uker på vei. Sier overhodet ikke at det er så lett å prøve, men hvis legen din vil vente i 6 måneder til før han vil gi deg noe, så hadde jeg gått til en annen lege, eller en gynokolog. De har ofte mer peiling I forhold til kosthold, så er det faktisk en fordel med "low carb" mat, fordi du sannsynligvis har insulinresistens ( noe metforminen vil hjelpe med) Jeg gikk ned 4 kilo bare på litt over 1 uke....bakdelen med det er at endel blir dårlige i magen av de. Men det finner du jo fort ut av. Håper dette hjalp noe...
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 hva er metformin og hvordan fungerer det? er dette noe man må be legen om å få??
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 hei hei. jeg er 93 kg og 165 cm høy og har hatt pco lenge. var hos gynekolog som er ekspert på det området og hun sa at jeg måtte begynne på hormn beandling for at eggene mine skulle bli modene og løsne. dette var for 4 år siden. jeg fikk resept nå i mai men har aldri begynt på pillene. for 3 mnd siden begynte jeg og ta folat. veit ikke om det var det som hjalp men nå er jeg i alle fall gravid.... ikke stress med det her for det hjelper i alle fall ikke. ta deg en tur til en spessialist og råd før deg der. lønner seg å bestille time nå da de som regel har laaaaang ventetid. masse lykke til. dette skal du klare. jeg gjorde det og da gjør du det også. klem
Cygnusalia Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 Metformin er egentlig et legemiddel som brukes mot diabetes 2, og middelet brukes for å senke blodsukkernivået når diett- og treningstiltak ikke har god nok effekt. Jeg ble grundig sjekket for syster før jeg fikk medsinen, det kan visst være uheldig å begynne på medisinen dersom man har mange og store syster. Man må også som tidligere nevnt gjøre noe med kostholdet og det daglige aktivitesnivået. Jeg fikk vite at det også har innvirkning på eggløsningen og dermed syklusen. Be om å få hjelp nå, du har jo fått påvist pco!!
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 er det mye vanskeligere å bli gravid når man er overvektig? jeg ble gravid nesten med en gang. veier ca 100 og er 170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå