2_TETTE Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Fikk brev fra Ahus i dag. Er satt opp til keisersnitt mandag 5.mars, så da får vi vår lille prins eller prinsesse. Rart å få en dato, liksom bursdagen til babyen..hihi Men gleder meg masse til å få en til selv om storebror bare er 17 mnd da. Nå er det bare å telle ned ukene.
tuppen og lillemor Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 kjekt å vite det ja... men hvorfor skal du ta keisersnitt??? koti er den egentlige term?
2_TETTE Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2006 Jeg skal ha keisersnitt fordi den forrige fødselen endte i hastekeisersnitt etter 3 døgn med rier. Uansett hvor kraftige rier jeg hadde og fikk drypp og alt så ble det max 4 cm åpning. Ligger i familien desverre... Fikk beskjed om at det var stor mulighet for at det ville gjenta seg, og siden jeg får stoore barn (forrige på 4,9kg) fikk jeg full støtte for planlagt keisersnitt denne gangen. En uke før termin...
tuppen og lillemor Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 ja da sjønner jeg godt at du vil det... så artig da, ikke så lenge til egentlig..
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Hei!! Jeg skal selv ha planlagt keisersnitt, men skal til samtle med legene den 6 desember, er det lenge siden du hadde en slik samtale, tenker på at du allerede har fått datoen? Hadde selv akutt keisersnitt med narkose på nr 1, en opplevelse jeg aldri vill oppleve igjen,eller unner noen andre.. Jeg har termin dato den 8 mars, hvor mange dager før terminen fikk du keisersnitt?
2_TETTE Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Fikk brev med dato under en uke etter samtalen. Altså var på samtale 24.november. Jeg fik ks-dato 11 dager før ULterminen. Men i forhold til mensterminen er det bare 4 dager før. Lykke til med samtale da... Og kom inn her og oppdater meg. Skal du ha på Ahus? Vi må holde sammen vi KS-jenter:)
tessa4? Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Hei igjen 2-tette! Så innlegget ditt og ville bare få gratulere deg og ønsker masse lykke til :-) Vet ikke om du husker meg, men jeg var inne sist og "pratet" med deg før du skulle på samtalen! Good luck :-)
2_TETTE Skrevet 29. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk! Selvfølgelig husker jeg deg:) Ja, skikkelig godt at ting er avgjort, selv om babyen selvfølgelig kan bestemme seg for å komme før på en annen måte, men det hører vel til sjeldenhetene...
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Så fort det gikk, håper jeg får brev i posten like fort.. Jeg skal være på SØF(sentralsykehuset i østfold,fredrikstad) Så vi er ikke på samme sykehus, men jeg er veldig spent på om jeg får det godkjent, men de burde vell ha en stor grunn til at jeg ikke burde fått det.. Er du nervøs forran keisersnitte? Jeg sov sist, og aner ikke hvordan det er, er ganske spent.. Du fikk jo også ganske bra med dager før også, jordmoren min trur jeg får den 2 mars, (for det er hennes bursdag og hun vil ta i mot barnet, har hun bestemt, hehe..) men jeg har ul termin 8 mars, så da blir det bare 6 dager før kanskje.. Det er godt å høre at det er flere som venter planlagt..
2_TETTE Skrevet 29. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2006 Hei igjen Lollipop... Ja, det er fint å være flere. Du får sikkert KS du også. Jeg var våken sist med epidural bare så fikk litt smerter underveis, men det gikk bra til slutt.. Denne gangen blir det jo spinalbedøvelse. Jeg tror det er viktig at vi forbereder oss på at det blir mye venting først. og at det er rart å ligge våken og være lam. men så kommer jo gullene våre ut og stjeler all oppmerksomhet vi har så det blir jo spennende og gøy. vet du hva du får? Ikke vi...
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Hei hei:) Gleder meg ikke til å ligge der våken, og være lam.. Det blir sikkert en veldig rar følelse, men får bare tenke på alle de som har gjort det før oss, og som gjør det igjen.. Vi klarer det, og det blir vell sikkert bedre for deg denne gangen, siden du får spinal, det er vell bedre enn epidural bedøvelse.. Ja, vi vet hva vi får, vi venter jente nr 2 her:) Har en datter fra før på 41/2, og hun gleder seg..Du har en fra før du også? Blir spennende å se hva du får da, har du noen tanker om hva det er da?
2_TETTE Skrevet 30. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2006 Hei igjen... Trivelig å "skravle" med deg.. Håper det blir bedre med spinal, ja. Satser på det. Siden vi har en gutt fra før, har jeg jo veldig gutte-følelse nå. MEN virker som babyen er litt mindre aktiv enn det turbogutten var sist, og kanskje litt mindre også. Så KAN være jente. Men er jo helt rart å tenke på faktisk. Hvis det blir jente tror jeg det blir sånn oiii ei jente!!! men blir det gutt så blir det mer en gutt til liksom. Blir akkurat like glad, men mer overasket om det er jente siden jeg ikke har opplevd å få ei jente enda. Men magen er veldig lik som sist og formen også egentlig. Hvordan er ditt svangerskap i forhold til forrige?
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 1. desember 2006 #13 Skrevet 1. desember 2006 Ja, koselig å "skravle" litt med deg også I natt drømte jeg at jeg ikke kunne få spinal, men bare epudural, sukk da var jeg redd.. Du har en gutt, så koselig, da skjønner jeg litt hvorfor du har den guttefølelsen.. Jeg har jente, og har vært 110% sikker på at vi får en jente til, pluss at det var det de så på ul etter på også.. Men som sagt, det viktigste er jo at det vellskapt.. Mitt svangerskap er akkurat det samme denne gangen som sist, som det jeg kan huske (det er 5 år siden jeg gikk gravid sist..) Tiden bare flyr når man har barn, hun elsdte blir 5 i mai, hvor stor aldersforskjell blir det mellom dine, kanskje ikke så store siden du kaller deg 2 tette? Ganske fint navn egentlig.. Er det ikke deilig å vite at den 5 mars, så skal du få hilse på den du har i magen? Det blir bursdagen til ditt barn, litt merkelig tanke også.. Nå skal jeg til legen om et par timer, gleder meg ikke så veldig, regner med å bli sykmeldt 100% i dag, sukk.. Så nå må jeg finne meg en hobby, mens far og datter er på jobb og i barnehagen.. Jobber du? Men godt det er fredag i dag:)
2_TETTE Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2006 Hei igjen du:) Jeg jobber som lærer men er sykemeldt 40%. Altså jobber 3 dager i uka. Holder i massevis siden jeg har vært myyye syk denne høsten(er det fortsatt) og har rimelig sterke kynnere på jobb. Slitsomt. Hvorfor er du sykemeldt? Vi får chatte litt her innimellom så tiden går fortere...hihi Det blir 17 mnd mellom mine to så rimelig tette blir de i allefall... Gleder oss selv om det sikkert blir hektisk:) Gutten vår går jo i barnehage heldigvis så blir lettere sånn sett da... I dag er det deilig med fredag ja, babysvømming og så skal vi kose oss jeg og mannen med middag og dvd... I morgen skal lillegutt til mormor og morfar. Skal bli godt med litt alenetid i helga...ikke så ofte det:)
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 Hei hei:) Ja, koselig å skravle litt her inne, hehe, får tiden til å gå, vært fall når jeg er 100% sykemeldt fra i går.. Litt rart er det, men det beste.. Jeg jobber i en klesbutikk, og ingen som kan tilrette legge for meg så har jeg ikke mye der å gjøre, sukk.. Vi har ikke vann eller toalett i butikken, og man står en del alene og det gjør ting vansklig, så legen min kalte det en vellfortjent ferie.. (Sliter med en del med ryggen) Har du vært mye mer syk under dette svangerskape? Du får 17 mnd i mellom, ja du får sikker litt å gjør da, men bare tenk den gleden de barna vil få av hverandre når de blir litt større.. Jeg beunderer dere som velger å få to tette, selv hadde jeg ikke orket det, men hadde vi mått så hadde vi sikkert klart det.. Det blir som sagt 5 år i mellom våre barn, men håper de vil få glede av hverandre for det når de blir eldre.. Hadde dere planglagt å få de sånn fort? Vi begynte å prøve på nr 2 når datteren vår ble 3, men det tok et år og en kur på pergotime før den vesle satt, hehe.. Vi fikk det nesten ikke til når vi planla det, men første satt på ppilla, er det ikke rart det der.. Det er så deilig at det er helg, men nå blir det jo helg fram til jeg begynner å jobbe igjen i 08, litt merkelig skal liksom ikke jobbe før 08.. Hvor lang permisjon skal du ha? Deilig at elsdte din går i barnehagen da, da får du litt tid sammen med den minste når den kommer.. Deilig med barne fri, sier aldri nei takk til det.. Det blir litt rart når vi får en til, da vil vi sikkert sitte igjen med en av barna, men det gjør at vi bar får litt tid alene.. I dag er det 22 dager igjen til jul, og her i huset er det full ned telling, til nissen skal komme.. Du får ha en riktig god helg, med barnefri:)
2_TETTE Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 2. desember 2006 Takk for koselig svar:) Så deilig at du er sykemeldt. man må ta vare på seg selv altså, for ingen sopm takker deg om du står og sliter helt til termin... Jeg har vært myye syk dette svangerskapet, pga minsten tar med seg alle bassilusker fra barnehagen og jeg blir smitta heele tida. Har jo hosta i flere uker og blir snart gal av det.... Men satser på å bli bedre nå altså... Ja, vi får nok en del å gjøre med to småttiser her hjemme, men det var veldig planlagt og spiren satt på første forsøk..så føler oss heldige der. Grunnen til at vi valgte to så tette er vel fordi vi ønsker søsken som kunne ha stor glede av hverandre og liksom være venner på ferier og slikt (vi er glad i å reise). Men også litt fordi jeg ikke er sååå innmari glad i spedbarnsperioden hvis jeg skal være heelt ærlig. Syntes det er morsommere når vi kan kommunisere mer og finne på ting sammen, så tenkte liksom å bli ferdig med det...hehe..høres kanskje litt rart ut... Hvis jeg endrer mening kan vi jo få en til om noen år. men i utgangspunktet planla vi to barn og er så takknemlig for at vi faktsik får det. Har vært litt engstelig om jeg kunne få barn siden moren min fikk bare meg og hadde 6 SA og 1MA i uke 22. Så var redd det var arvelig. men heldigvis ser det ikke slik ut... Så bra at dere fikk en spire til å sitte til slutt da...Er ganske slitsomt å drive å prøve så lenge. Men rart som du sier at det er vanskeligere når man prøver. Venninna mi prøvde i 9 mnd og så ble de enige og å vente et år,og vips så ble det klaff neste mnd uten at de prøvde noe. Helg er supert. Skikkelig koselig med familietid. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg skal ha permisjon pga jobbsituasjon og sånn. Men kan hende jeg skal begynne å jobbe i august også og at pappen tar resten. Men skal ha 100% lønn liksom... Vi skal kanskje på kino i kveld, og utnytte barnefriheten mest mulig. Skjønner jo også at det antakelig blir vanskeligere å få barnevakt til to stykker:) Så vi får nyte det nå. Jeg gleder meg veldig til jul i år, nesten litt barnslig. Men er liksom sååå i julestemning (selv uten snø) og neste helg tror jeg jeg må ha pepperkakebaking her... Kos deg i helga du også... Har dere planer eller bare kose dere? Er veldig hyggelig å skravle med deg..
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 2. desember 2006 #17 Skrevet 2. desember 2006 Hei hei:) Kjempe koselig å skrive med deg 2_tette:) Greit å ha noe for å få tiden til å gå litt:) Uff, så slitsomt det er å være sånn forskjøla, har han vært mye syk også? Det første halvåret av barnehagen, var deg jeg og min kjære samboer som fikk gjennom gå, med forskjølelse hver 14 dag omtrent, og vår datter var ikke syk en gang.. Men merkelig nok etter jul, så var det hennes tur, hver gang en gang i mnd så hvar hun garantert syk, og det med lungebetenelser og bronkitt.. Men vi kom oss igjennom det også, og i år har det gått mye bedre.. Men det blir spennende å så hvordan det kommer til å gå med den nyfødte, de er vell utsatt en del der? Ammet du din første? Man sier at det kan gjøre imunforsvaret bedre, men vet ikke helt det akkurat.. Jeg ammet den første i 10 mnd, og etter det fikk jeg nok, da begynte hun liksom å bli så stor.. Så bra at du ikke har hatt det som din mor, uff, det er sånn man ikke under noen her i verden.. Jeg trur den prøvingen er litt psykisk, siden vi var så klare når vi sluttet så var det ingen ting som stemte, hadde mensen hver 11 dag, og etter det så kom den alt fra 24 til 42 dager, akkurat som den passet seg selv, merkelig det der.. Så fikk vi pergotime, og samme dagen som jeg tok den første tabletten var jeg blitt gravid, hehe... Men så gøy at dere fikk det til på første forsøk, og de kommer til å få kjempe glede av hverandre.. Deilig med litt familie tid, man trenger å være litt kjærester oppi alt dette her også.. Trur det har mye å si, at man setter pris på hverandre og ikke glemmer, da det det er så fort gjort når man har blitt flere.. Har en man som skal på julebord i kveld, så jeg tar meg med jenta vår og reiser en tur hjem til min mamma og pappa, da lager de litt god mat og vi koser oss:) Deilig å bli stelt litt med, hehe.. Så ellers så det ikke så mye som skjer denne helgen, deilig å slappe av litt, selv om jeg kommer til å få nok tid til det nå.. Å jul, er den beste tiden på året, hehe blir som barn igjen jeg også.. Det er så koselig med julekalender, peppekake laging og mye mye god mat, mmmm gleder meg.. Og i år har jeg en liten unskylding for at jeg kan spise litt ekstra, hehe.. Så på noen julebilder fra i fjor, og ut av vinduet på bilde skinner solen og det ser ut som det er vår, får liksom ikke helt den ordentlig følelsen av det er jul når det sånn vær, men det er det vi er vant til her på østlandet.. Har dere bestemt dere for noen navn til den nye? Ikke mye lett med de navne valgene.. Dere får kose dere masse i kveld og kose dere nå mens dere kan:) Veldig koselig å skrive med deg også Klem fra
2_TETTE Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2006 Hei igjen:) Hvordan har helga vært? Var det kos å være hos foreldrene dine? Vi var på kino og hadde det kjempefint. Spiste middag hos mamma når vi hentet han i dag og hadde besøk av venner til 19.30 i kveld. Sitter her med vondt i halsen fortsatt...ååå..såå lei. Jeg ammet sønnen vår i 6 mnd. Det var ikke så gøy. hadde lite melk hele tiden og slet fra dag en. han fikk ikke tak i puppen og jeg måtte bruke brystskjold osv...for noe styr. Og han kava HVER gang han skulle ha mat...IKKE suksess. Men jeg holdt ut i 6 mnd og da ville han ikke se puppen mer heller. Kun MME på flaske han tok. Skal prøve å amme igjen med babyen i magen og håper det går bedre enn sist. Men uansett hvordan det går skal jeg slutte å amme rundt 6-9mnd. Syntes det holder..Enig med deg:) Viktigste er jo at de får det de første mnd. Vi har ikke helt bestemt navn, syntes det er veldig vanskelig. men hvis det blir gutt har mannen litt lyst han skal hete David. Jeg liker Noah, men er usikker. Ikke sikkert vi bruker noen av de... Jentenavn, der liker jeg Maja veldig godt så kanskje det blir det:) Har dere tenkt på noen? Gruer du deg til samtalen på sykehuset? Var det onsdag du skulle på den? Det går sikkert helt fint da:) Men er jo litt spennende også. Kan jeg spørre hvorfor du måtte ha hasteks sist? Skjønner godt hvis du ikke orker å fortelle om det. Så bare om du føler for det altså... Og siden vi skriver så mye. Skal vi fortelle mer om oss selv? Jeg er 27 år, gift, bor på Skedsmokorset i Akershus. Håper du skriver snat igjen... Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 4. desember 2006 #19 Skrevet 4. desember 2006 Hei hei:) Koselig å lese at dere har kost dere i helgen, hvilken film var dere på da? Det er liksom ikke mere som skal til, bare det å være litt sammen med hverandre:) Å koste meg som bare det, mamma og pappa er så flinke til å varte opp, hehe, må jo nyte litt av det mens mann kan:) Jeg trur det er en del forskjølelse som er ute å går om dagen, merker selv at jeg begynner å bære på noe.. Men skal en tur til strömstad i dag sammens med en venninne, så får jeg kjøpt noen c vitaminer.. Greit å ha det nå på denne tiden.. Jeg er forresten 25, forlovet, og bor i Fredrikstad.. Litt koselig å vite litt hvem man skriver med, hehe:) Uff, det er til onsdagen jeg skal til sykehuset, sukk, jeg gleder meg ikke akkurat, men hvordan syntes du det var? Har hørt så mange sånne skremsels historier om de som jobber der, at de omtrent ler av deg når du spørr om keisersnitt.. Men jeg er veldig spent, får bare håpe jeg får gjennomslag.. Jeg hadde et katastrofesnitt med min første datter, det hele startet med at slimpropen gikk, dagen etter termin 19 mai.. Natt til onsdag 22 mai, startet riene for fult, de var ikke så velidig regelmessig, men de var godt merkbare og var der.. De kom med 5 min mellomrom omtrent hele tiden, den morgen skulle jeg på kontroll til jordmor, og hun tok en gu og sa t det bare var en cm og umodent, men det var godt i gang.. På kvelden begynte jeg å bli sliten, så vi reiste da ned på føden for å se om det var kommet noen lenger, men nei, akkurat det samme.. Men jeg var da begynt å bli sliten så de ville gi meg riedempende middel og sove middel så jeg kunne slappe av, og hvis det var kynnere så ville de forsvinne, men det var det ikke for dagen etter var det i gang igjen.. Da begynte jeg å kaste opp, men vi ble sendt hjem igjen for det var fortsatt ikke noen forandring, og latensfasen kunne jo være ganske lang.. Men den dagen (torsdag) begynte jeg å blir dårlig, kunne ikke spise et sukkertøy en gang før jeg hadde spydd det opp.. Kl var 22 på kvelden, da orket jeg ikke mer, å vi reiste ned igjen, da var det fortsatt ikke noe forandring, men jeg fikk grint meg til at de skulle ta vannet.. De tok vannet, og fant da ut etterhvert at vannet var misfarget, etter mye om og men, og jeg begynte å få feber, og måtte få saltvann og antibiotika intravinøst.. Etter at de hadde tatt vannet ble det 2 cm men alt var fortsatt umodent, og de måtte gi meg epudural om jeg skulle klare å komme meg igjeonom dette.. Etter å ha fått det følte jeg meg som jeg var i himmelen, en utrolig deilig følelse:) Og de satte meg på stor og god dose med drypp samtidig.. Men etter en stund kom legen, han skulle se om de kunne presse ut litt åpning, men nei det så dårlig ut, men normalt skulle det gå for det.. Han stelte seg da ved siden av meg å begynte å noetere noe på den pc som var der, men han var så opptatt av å se på tastaturer at han ikke så at hjertelyden på vår datter falt ned til 40 slag pr min.. Jeg så det å sa i fra, han fikk panikk og samme med jordmord, de tok bare tak i sengen å begynte å løpe, ante ikke noen ting om hva som skjedde, min kjære samboer fikk bare beskjed om å sette seg alene på venterommet å vente.. De løp med meg opp til opresjonsrommet hvor jeg ble lagt rett i narkose, og etter litt trur jeg hun kom, da var hun som døfødt, hun hadde en apagard skår på 3, men etter at de hadde renset lungene hennes kom hun seg fort, hun var en sterk liten jente! Og det å våkne opp alene på en oppvåkningsrom uten å ane elle vite noen ting om hva som har skjedd er en følelse jeg aldri unner min værste sjel, og dette er her er rett å slett grunnen til at jeg aldri vi føde igjen.. Jeg vil ha en trygg og fin oppvelsen sammens med min kjære:) Så jeg håper virkelig at jeg får det, hva skjedde meg deg? Litt deilig å skrive om det syntes jeg, får det liksom ut:) Bare hvis du vil da selvfølgelig.. Nei, nå kommer min venninne her.. Ha en fin dag!! klem fra
2_TETTE Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #20 Skrevet 4. desember 2006 Hei igjen. Så deilig at dukoset deg i helga du også. Vi så the departed..skikkelig mafiafilm og ikke akkurat romantisk, men underholdene.. Tror det kommer til å gå bra på onsdag jeg. Etter den historien din...(som på mange måter ligner min) så tror jeg de bare spør hva du vil og snakker litt om det som skjedde. Er IKKE noe vits i å prøve å overtale deg til noe annet enn planlagt KS i hvertfall. DA skal vi lage balluba da:) Fikk skikkelig vondt inni meg da jeg leste historien din, for kjenner igjen mye av det selv... bortsett fra at alt var bra med babyen min helt til slutt... Hos meg begynte det med at jeg skulle på overtidskontroll 12 dager over tida og siden jeg hadde fått ekstra UL pga stort barn som ikke festet hode besluttet de å sette i gang fødselen samme kveld. Gutten min ble beregnet til å veie 4,9 kg (noe som stemte akkurat også) Jeg fikk først lagt inn foliakateter som er en ballong de fyller med saltvann for å presse på åpningen i livmorhals. Siden gutten min ikke kom seg ordentlig ned i bekkenet måtte de presse påmed noe annet. jeg begynte å få rier av dette og ble på sykehuset. jeg kunne ikke få smertestillende i en så tidlig prosess så jeg prøvde å sove det jeg kunne innimellom. Etter 36 timer med foliekateter og en slange hengende ut og nedover låret (blæ) måtte de fjerne den fordi det funket ikke og den kunne ikke være der lenger. Så skulle de ta vannet og jeg gledet med til å gå i badekaret som de gjorde klart. MEN så var vannet misfarget også hos meg...Og måtte ligge på rygg og overvåke gutten hele tida. Ingen ting skjedde og de satte meg på drypp for å få sterkere rier. Det ble så vondt og jeg var så sliten at jeg fikk epidural, og det var godt selv om jeg fortsatt kjente riene. Plutselig besvimte jeg og våknet av at jeg hang opp ned i senga for jeg hadde fått blodtrykksfall og begynte å kaste opp over alt. Det var såå ekkelt. Fremdeles maste jordmora på om at dette skulle gå fint og i natt ville jeg få en baby osv... Hadde lyst å rope hold kjeft men hadde så lite krefter. Jeg holdt på å bli borte igjen op de fant ut at jeg hadde 40 i feber og fått en infeksjon i kroppen. MEN enda fortsatte de... Hjertlyden til babyen var sterk og fin hele tiden utrolig nok,men siden han var så stor og så på overtid var han nok rimelig sterk. Til slutt sa mannen min at NÅ måtte det komme en lege. De sjekka åpning, og etter ti timer med drypp: 4 cm...da ville jeg bare gi opp. Legen beordret plutselig: Hun der klarer ikke å presse ut noen unge om hun så har full åpning, vi tar han ut innen 30 min. Så ble jeg klargjort på en to tre. Fyllte bare på epiduralen og satte igang. Mye fra keisersnittet er borte fra hukommelsen fordi jeg var så borte og sliten, men var i utgangspunktet våken og kjente de drev og røsket og dro for å få han ut og plutselig fikk jeg følinghet på den ene siden..og jeg bare hyylte. De fyllte på mer epidural og da sluttet emerten men herregud for et hyl jeg kom med. Var grusomt. Mannen min som var med inne på operasjonen ble med sønnen vår ut som hadde 10 på alt på apgar, heldigvis. Han holdt nesten hodet selv i det han ble løftet ut:) men jeg var veldig dårlig og fikk anibiotika intravenøst og tok noen dager å bli bedre på. Var rett og slett utslitt de første to døgn så orket nesten ikke ha sønnen vår..forferdelig. SÅ denne gangen blir det planlagt og forhåpentligvis en flott opplevelse hvor jeg kan ha overskudd til å møte vår nye baby. Spinalbedøvlese er også myye bedre enn epidural sa legen..heldigvis... Så på mange måter har vi to mye felles i fødselshistorien selv om det ble forferdlig dramatisk med jenta di da....må være så grusom følelse og ikke vite også. Heldigvis gikk det bar med oss alle da... Godt å skrive med noen som kanskje skjønner dette litt bedre enn venner som aldri har født eller bare hatt raske perfekte fødsler. Håper du har hatt en fin tur til Strømstad da. Tenkte å ta en tur til Sverige selv snart og se på søskenvogn og litt utstyr til den nye... Klem fra meg
2_TETTE Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #21 Skrevet 4. desember 2006 Men en helt annen ting... Har nesten ikke kjent liv i helga jeg. Og ingenting i over et døgn enda jeg har prøvd alt mulig rart... Skal på føden en tur nå og sjekke...ååå ekkelt. Håper det går bra og at nurket bare ligger inn mot ryggen eller noe...
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 5. desember 2006 #22 Skrevet 5. desember 2006 Å herregud, håper det gikk bra? Det har av en eller merkelig grunn blitt veldig stille her også siden i går, men kan det kanskje være pågrunn av at det blir litt trangere? Håper virkelig at det har gått bra med deg? Godt å ha noen å dele den samme opplevelsen med, tenk vi hadde det nesten helt på den samme måten.. Jeg klarer nesten ikke å skrive her jeg nå, kommer bare til å vente på svar fra deg i hele dag!!! klem
2_TETTE Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #23 Skrevet 5. desember 2006 Hei du.. Alt gikk bra heldigvis:) Babyen hadde bare lagt seg på en måte som gjorde at jeg ikke kjente bevegelsene. Men ekkelt var det. de brukte ganske lang tid på å finne hjertlyden også, så et øyeblikk var jeg rimelig nervøs. Men etter en rask UL sa de alt så bra ut, og i går kveld snudde babyen seg igjen og begynte å sparke meg i siden. åå så deilig det var... Var hos legen akkurat nå, og ble sykemeldt ut uka, og skal jobbe 6o % fra mandag.. Skulle egntlig ønske jeg ikke skulle jobbe mer, men prøver meg frem til over jul iallafall.
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 6. desember 2006 #24 Skrevet 6. desember 2006 Hei 2_tette:) Å nå ble jeg glad når jeg leste at alt bare var bra, deilig å få det sjekket så man slipper å være urolig!! Det kan ikke ha vært en mye koselig episode, og vertfall når de ikke fant hjertelyden med en gang.. Deilig at du ble sykemeldt ut uken da, da får du slappet av litt.. Skjønner at 60% kan være slitsomt nå, er det barneskolen du er lærer på? Du må tenkte på deg først og fremst, det er det viktigste.. Det var så "godt" se at det var flere som har hatt en slik opplevelse som jeg har hatt, som liksom skjønner hva man har vært igjennom.. Har time på sykehuset til samtale om en time, uff gruer meg skikkelig!! Men det er vell bedre å gjøre det, da er jeg værtfall forberedt på det værste.. Så fine de navnene dere hadde valgt, vi har endelig fått bestemt oss her, og trur det blir Hanna Elise, hvis det passer babyen når den kommer.. Er det en gutt har min kjære bestemt seg for lenge siden at den skal hete sebastian, noe som er et greit å fint navn, men det ser ut som om det bare blir jenter her i huset:) Og to barn holder for min del.. Å jeg må se å komme i dusjen, merker at nervene i omkrets.. Men du får ha en fin dag, og godt å lese at alt bare var bra med den minste:) Klem fra
2_TETTE Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #25 Skrevet 6. desember 2006 Hei igjen Lollipop:) Tvi tvi til deg nå...skal tenke masse på deg og håper du får en fin samtale.Du må gi referat når du kommer hjem. Skal samboeren din være med? Håper det. Er lettere da syntes jeg. Hanna Elise var et nyydelig navn. Og Sebastian har jeg alltid likt, men noen venner har brukt det:( Jeg er fortsatt veldig usikker påde navna jeg da. Spesiellt guttenavna. Også har jeg plutselig begynt å like Aurora. Så kanskje hvis det blir jente så blir det det? Hva syntes du om det? Hva heter deres første datter da? Er liksom så vanskelig med navn syntes jeg. Skal jo hete det resten av livet liksom.. Enig med deg om at to barn er passe. Med tanke på alt fra plass i bilen til å ha nok oppmerksomhet i alle osv. Men det er ikke sånn at jeg vil sterilisere med under dette keisersnittet fordet. KAN jo hende at jeg plutselig vil ha et barn om mange år...og ekkelt at muligheten ikke er der lenger syntes jeg. Men hvis vi en dag skulle få et tredje barn, så tror jeg nok jeg kunne sterilisert meg. Da ønsker jeg deg all lykke til i dag og håper å høre fra deg snart igjen. Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå