Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Er litt fortvilet her no. jeg har en mens syklus på 26 dager veldig presis mens og den varer i 7 dager. etter forrige mens (oktober) tok jeg EL-test og den viste LH-stigning på 11dagen. Denne gang da mensen kom hadde jeg lite blødning men i 6 dager. no er jeg på 13 dag i syklus og enda ingen LH-stigning. jeg bruker clear blue sin EL-test. ønsker så gjerne en liten spire men hittil har ingenting skjedd. det som gjør meg fortvilet er hvor blir det av eggløsningen min?? pleier den å ha noe sånn regelmessig tid?? spør sikkert dumt men akkurat det var noe eg selv ikke har svar på. håper noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7269987-kan-noen-hjelpe-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tester du en gang til dagen? Mange kan få en såpass brå LH-stigning (og synking) at de ikke får målt den ved å teste feks bare om morgenen/kvelden. Innen man tar ny test ett døgn senere så har LHstigningen vært og man "misser" den da med testene. Godt mulig du har hatt el likevel...? Hvis du vil være helt sikker på å ha/finne EL så er det smart å ta tempen hver morra når du våkner (to-desimalers-termometer), for et skifte i temperaturen er det sikreste tegnet på at EL har vært (men det kan ikke forutsi den sånn som testene, så sånn sett så kan det være lurt å gjøre begge deler).

Vet ikke om jeg fattet spørsmålet helt, men hvis du spør om eggløsning pleier å være regelmessig så - Ja! Kjenner du datoen for når du skal ha mens så bør du kunne regne deg frem til dato for eggløsning også. Etter eggløsnng er imidlertid hastigheten til egget (ned eggleder og ut av livmor) litt variabelt med opptil et par dager.

Så til det store spørsmålet... Og dette husker jeg helt ærlig ikke så godt (jeg har vært heldig og sluppet å tenke på sånt). Men du vil vite når i syklusen slippes egget? Jeg tror du skal ta antall dager i syklusen delt på to = ca 13 dager etter første dag i siste mens...? Er veldig usikker, men dette finner du på nett et sted. Masse lykke til!

jeg tror kansje jeg skal teste eng gang til .. det er veldig rart egetnlig.. har vært uvell i hele dag svettetokter, bobler i magen, svimmel, kvalme trøtt, hode pine og en skikkelig bombe med halsbrann.. jeg har det siste året sittet meg veldig inn i min egen syklus og vet derfor nøyaktig når eg skal ha mens og eggløsning på høyre siden den kjenner eg når eg har.. (blir som regel innlagt da pga sterke magesmerter, skal utredes for dte neste mnd) men denne mnd er det venstre siden og håpe rkansje det er et friskt og flott egg dermed har jeg testet meg daglig men intet å finne enda.. kansje eg skal prøve nå.. takk takk lærte litt no eller forstod i hvertfall litt til;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...