Gjest Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 har slutta på pillen for snart et år siden, enda ik blitt gravid. var på sykehuset til undersøkelse, viste seg at jeg må ha hjelp til å bli gravid siden jeg har pco syndrom, noen i samme situasjon som kan gi meg noen råd? skal til lege for å diskutere hva som kan hjelpe meg, er ganske så fortvila og lei meg. noen som har erfaring med forskjellige metoder? takk for alt av svar jeg kan få
Ladybug~N&E Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg har bare pco og trengte heldigvis ingen hjelp for å bli gravid. Men jeg har lest ett eller annet sted om en type "medisin" , metformin tror jeg det het. For insulinresistanse. Skal visst hjelpe folk med pcos. Hormonkur, Pergotime. Også det med å gå ned i vekt. Jeg begynte på en diett nesten uten karbohydrater og raste ned 7kilo og blei gravid med en gang. Har legen din sagt at du trenger hjelp i den forstand at du trenger kunstig befruktning?? Du burde ta deg en tur på pcos debatten. Der har de sikkert mye mer peil. Er ikke sikkert det er så aktivt der inne men du kan jo lete deg litt bakover og se hva du finner Lykke til;) klem
Gjest Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 det var flere behandlingmuligheter sa han, brenne hull, hormonkur ol.. har vært plaget med mye blødinger så jeg fikk hormonkur som skulle få det til å stoppe iogmed blodprosenten min var så lav, svimmel og slapp:P er usikker på disse metodene, har lest at akupunktur hjelper noen. hva slags diett gikk du på? fedon? prøver å gå ned i vekt, men står bom fast! trener og spiser sånn høvelig sunt, men får sinnsyke sukkerkick avogtil! skjønner ikke hva som går av meg, og hvis det går litt for lang tid mellom jeg spiser så blir jeg skjelven.
Ladybug~N&E Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Akupunktur vet jeg det er mange som sverger til!!! Er visst ganske bra har jeg hørt. Jeg gikk bare på min selvkomponerte diett jeg;) Mye knekkebrød. vanlig brød også da knekkebrød har en tendens til å kutte opp ganen min!!!! Mye kylling, fisk og salater. Jeg pleier å si at så lenge du spiser vanlig norsk husmannskost til normale tider og i moderate mengder og leer på deg i tillegg så vil du gå ned!! . Slik var min matplan: Feks to brødskiver til frokost, en salat eller brød til lunsj, grønnsaker /frukt +yoghurt(0,1%) til mellommåltid, middag feks: to poteter og to kjøttkaker +masse grønnsaker og noe lett til kvelds. SÅnn at magen slipper å jobbe med noe tungt fordøyelig når det nattan!! Spis hver 3/4 time så skal du se at små posjoner er nok i massevis!!!!! Sukkerkicken din kan du døyve ved å ta krom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå