Gå til innhold

Julebord, hva gjør dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jippi, jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid! Men et spørsmål dukket opp. Jeg skal på julebord neste helg, og har ikke akkurat lyst til å annonsere graviditeten enda. Hva gjør jeg, eller rettere sagt, hva sier jeg? Det blir nok spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme problemet. Men kommer nok ikke til å melde meg på, sier at jeg må jobbe. Har en kveldsjobb ved siden av...

 

Men jeg har jo så lyst på dette julebordet :-(

 

Men jeg ofrer meg gjerne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet har jeg også... En venninne kom med et forslag om å si at man har vært litt dårlig i magen, og derfor ikke drikker... men ryktene vil vel svirre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tur utenlands med jobben og 130 andre "kollegaer" i helgen. Der begynte drikkepresset kl 8 på taxfree'en og videre på flyet kl 10 på formiddagen. Dere kan bare tenke dere hvordan resten av turen var... Men jeg storkoste meg og spillte med : )

 

Jeg sa ja takk til vin under middagen, men nippet bare litt og skålte med. Kan jo si at du ikke liker å drikke så mye til maten. Etterpå sitter dere sikkert ikke i ro med samme bord. Da tar du bare med deg glasse videre(ingen vet jo hvor mange glass du har hatt). Dere får kanskje bong'er?? Det gjorde vi og jeg byttet de inn i drinker uten alkohol og spanderte litt til andre også. Men "pass på", viss du spanderer først så blir nok du spandert på etterpå.. Jeg ble spandert på først så jeg var så hyggelig at jeg spanderte igjen : ) Satt ikke igjen med mange bong'er nei ; )

 

Jeg tenker på julebord som NO PROBLEMO nå etter den turen der........ : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir mistenkelige når du "drikker".

Jeg stoler ikke på unnskyldningene iallefall! Gjennomskuer lett "nei, jeg har urinveisinfeksjon" osv!!!

 

Lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! har samme problemet. Hva med å si at du er sjåfør? Hente venner etterpå el.l. Eller si at du går på pencillin :) Jeg skal si at jeg er sjåfør, og i tillegg være det :) Eller ta med alkohol fri vin! Eller lat som du drikker, og ikke svelg! Tror ikke noen merker det! Lykek til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye og har to alternativer å si:

 

Det første er at jeg har var litt uvell og at jeg tar medikamenter som kan ikke blandes med alkohol :-)

 

Den andre: Jeg kjører i dag. Folken skal spør hvorfor: Vel, jeg hatter å venter i kø på drosjeholdeplassen med alle de andre som er litt drittings :-)

 

Jeg tar gjerne nummer to!!

 

Der har dere fått i hver falt mine foslag!

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper julebordene i år.

Heller å stå over enn å lyve så det renner. Har dratt så mange små hvite allerede, synes det er litt ubehagelig også.

Får komme sterkere tilbake neste sesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord forrige helg å drakk alkoholfri vin og øl! Ingen som merka d...sneik mæ t baren å allierte mæ me ho som sto der! Hadde gjemt biln på en parkeringsplass et stykke unna. Var kjempedeili og bare sette seg i bilen og kjøre hjem!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på julebord før noen på jobben visste det, bortsett fra ei venninne. Jeg gikk med en øl-boks i hånda på vorspielet - ingen som reagerte på at jeg faktisk ikke drakk av den. Når venninna mi var ferdig med sin boks, bytta vi, og så gikk jeg rundt med en tom øl-boks :) På selve julebordet bestilte jeg alkoholfri hvitvin uten at noen merket det (grudde meg litt for det, men gikk så fint atte!). De hadde alkoholfrie velkomstdrinker også, så jeg lurte meg til en sånn. Etter det drakk jeg brus, men da hadde jo folk allerede sett meg med vinglass i hånda, så ingen reagerte :-)

 

Dersom det blir vanskelig å bestille alkoholfri drikke til maten, kan du jo bare skåle med og late som du tar en slurk! Funker nok det også!

 

Lykke til - du klarer sikkert å lure dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på julebord, og siden jeg er elendig løgner begynte jeg å fortelle kollegaene at jeg er gravid. Jeg synes ikke det trenger å være en hemmelighet. Er bare sju uker på vei, men er godt at de vet så de kan ta hensyn på arbeidsplassen med tanke på tunge løft og sånn.

 

Derfor møter jeg opp på julebordet med et bredt smil fordi jeg ikke trenger å skjule at jeg ikke vil drikke. Men jeg både respekterer og forstår de som ikke vil annonsere graviditet såpass tidlig, og tror nok du finner den beste unnskyldningen etter noen av rådene ovenfor her.. Lykke til i allefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på julebord og har grublet på dette. Syntes det var en fin løsning å late som jeg drakk, men hva sier dere da når det blir kjent? Gørt om folk tror du drikker mens du er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg føler virkelig på meg at jeg kommer til å bli avslørt i denne juletida! den 9 skal jeg på julebord og helga etter det er det stort førsjulsselskap hos noen venner der de fleste vi kjenner er og så et der julaften og 2 juledag og nyttårsaften!

Jeg er vanligvis ikke den som sier nei til en dramm eller 7, so jeg hvet ikke hva som skal vere grunnen.....iiik....jeg vil jo ikke fortelle dette ennå for det var jo ikke meningen at dette skulle skje nå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, la dem tro det da.... de som kjenner deg vet vel at du ikke drakk! Og spør de, så sier du jo bare at du bare lata som! Jeg vil egentlig tro at de skjønner såpass uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebell - det må jo absolutt være den beste løsningen! Men jeg er gravid med en på jobben (i en ledende stilling)... og det er bare sånn halvoffisielt at vi er sammen ennå, så litt tidlig å annonsere at jeg er gravid synes jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...