Gå til innhold

Må spørre hva dere tror...

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg begynner vel kanskje etter hvert å fatte at jeg er gravid, men det er jo litt rart å tenke på det når det ikke synes enda, liksom... Hehe... Når jeg sier ordet "gravid" tenker jeg "stor mage" med det samme! Men, uansett, jeg har et lite "dilemma". Jeg aner egentlig ikke hvor langt på vei jeg er... Skal til legen 6.des, så da får jeg jo sikkert svaret der, men hadde litt lyst til å spørre dere, da. Tenkte kanskje noen kunne hatt en lignende erfaring?

Sist jeg hadde ordentlig mensen var 20.sep. Vanlig syklus er 30 dager for min del, så da skulle jeg jo hatt mensen 20. okt, men istedet hadde jeg småblødninger fra 13. okt i ca 5 dager. Disse blødningene var små og ikke sammenhengende som en mensblødning (var bare litte grann et par tre ganger om dagen ca...), og jeg hadde heller ikke vondt, noe som er svært uvanlig for min del. Tok en test, men den var negativ. Testet igjen 11.nov pga mistanke om at det ikke var mensen jeg hadde hatt rundt 13.okt, men testen var negativ. 12. nov kom de første innslagene av småkvalme og 13. nov var jeg kvalm hele dagen. Testet positivt 14. Tar egentlig utgangspunkt i at 13.okt var første dag av siste mens, selv om jeg ikke tror at jeg hadde mensen da og synes det også vil være rart om jeg skulle ha blitt gravid før det, siden jeg ikke merket noe kvalme før 12.nov... Tok en ny test for en uke siden, for jeg måtte jo sjekke om den første positive testen faktisk stemte, og det gjorde den visst;)

Dette ble litt uoversiktlig, men det hadde vært fint å høre noen formeninger eller å høre fra noen som har erfaring med noe av det samme:) Uansett hvilken av dagene jeg tar utgangspunkt i, ser det ut til at terminen havner i juli, så da har jeg iallfall havnet i riktig terminklubb;) Gleder meg masse til å dele erfaringer og spørsmål med dere, dere virker kjempehyggelige alle sammen! Må også få gratulere dere med det lille knøttet som vokser i magen deres og ønske dere alle lykke til framover!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7269230-m%C3%A5-sp%C3%B8rre-hva-dere-tror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde noe lignende, og begynte å bli trøtt, svimmel og spydde plutselig en dag to uker på rad i september, og hadde uvanlig kort og mindre mens i forhold til hva jeg bruker å ha, og var tre dager senere ute enn jeg trodde jeg skulle være, men tenkte liksom ikke mer over det da, så tok ikke noe test.. :) men har begynt å stusse litt over det der i det siste.. :)

men det er vel egentlig ikke noe annet å gjøre enn å vente å se når jeg skal på sjekk... :) men hadde vært gøy om jeg hadde blitt gravid en mnd før, ikke forå få forlate dere, men fordi da er jeg straks over den magiske grensen.. :) som jeg gleder meg masse til...!

Så spennende at du har opplevd noe av det samme!:) Jeg gleder meg veldig til den magiske grensa jeg også;) Når skal du på sjekk? Blir spennende å se hva resultatet av legebesøket blir. Jeg har "bare" en uke igjen å vente... Får krysse fingre for at vi kanskje ble gravide en mnd før;) Hehe... Lykke til!!

Første gang jeg ble gravid hadde jeg akkurat det samme som du forklarer hær. Jeg håpet på at jeg ble gravid i okt og trodde vel det også. Hadde bare hatt en helt merkelig mens i okt bare litt og helt rar..Tenkte da babyen kom i juli en gang men den gang ei... gikk helt til 18 august.. legene og ultralyd har som regel rett med margin på 14 dager +,- ..

Men for all del kan du ha blitt gravid i okt, jeg hørte ikke på hva legene hadde å si, endte med at de hadde rett, tips fra meg: bare hør på hva legene har å si.. :)

En annen ting, men det er jeg litt usikker på jeg tror graviditetstestene viser at du er gravid først når du er 2-3 uker på vei...

Heisann Hege!

Tusen takk for svar:) Artig at du har opplevd det samme. Tror nok jeg er forberedt på å beregne terminen fra 13.okt;) Det blir iallfall spennende å se hva legen sier 6. des! Lover at jeg skal høre på henne;) Hehe... Håper du føler deg frisk og rask, og masse lykke til med den lille i magen.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...