Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Var inne på finn.no og fant en sort simo bagvogn med grå ruter på som jeg likte veldig godt. Sendte en mail til eier og vi ble enige om et salg. Jeg skulle betale inn 2000 på hennes konto, og når pengene var kommet inn skulle hun sende vogna. Sa ja til dette. Da jeg fortalte dette til familie og venner ble de veldig skeptiske og foreslo at jeg skulle få den sendt i oppkrav i stedenfor. Sendte da mld til henne og spurte om hun heller kunne sende den i oppkrav og fikk aldri svar, gikk inn på finn.no og så at vognen, som det hadde stått solgt på, plutselig var til salgs igjen. Sendte en mail og spurte hva som hadde skjedd, noe jeg heller ikke fikk svar på. Tenkte bare at jeg skulle skrive det inn her i tilfelle noen går i samme "fella" som meg. Ikke vet jeg men syntes dette virket en smule suspekt
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Fy søren, høres bra suspekt ut ja! Enkelte eier ikke skrupler, så det overrasker meg nesten ikke en gang!
TrippTrappTreskoen Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Veldig lurt å få det sendt i oppkrav ja. Det koster ca 60 kroner, og den prisen er det verd. Det virker slik at selger/den som skal sende pakken sier i fra hvor mye vedkommende som skal hente pakken skal betale, og så kommer disse pengene inn på selgers konto når kjøper henter og betaler på posten. Slik handler jeg de gangene jeg skal kjøpe eller selge noe på finn.no! Godt du ikke betalte på forhånd, hadde vært sure penger å miste!
Maisie Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Nettopp derfor jeg ikke handler brukt over nett. Man vet aldri om personen er seriøs eller ikke.
Mrs. Bouquet Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Vi ber også alltid om postoppkrav når vi ikke handler av mer eller indre kjente nettbutikker
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Oj. Bra at du ikke sendte noen penger da. Hørtes veldig suspekt ut ja. Sikkert en enkel måte for noen å tjene penger på.
Labbetøs Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg fåreslår at du melder vedskommende inn til folka som driver Finn.no. Da vil de blokkere henne slik at hun ikke kan selge noe mer. Hun blir nektet adgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå