Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Fredag 17/11-06 ble den store dagen...Jeg hadde termin 3/11 og siden ingenting skjedde, ble jeg satt i gang. Kom til sykehuset i tønsberg klokken 09.00 og ble tatt i mot av ei kjempe hyggelig jordmor og en barnepleier.De viste meg inn til fødestua hvor fødselen skulle skje.Jeg og mannen min fikk noen minutter alene der inne før ting skulle skje, for å forberede oss litt. Så kom fødsels lege...da ble det full kontroll der nede ..hadde 3 cm åpning da vi kom, så fødselen ville nok startet innen kort tid uansett... de tok vannet klokken 11.15 og da kom de sterke riene umiddelbart... Klokken 15.30 hadde lite skjedd med åpningen..riene var utrolig vonde, men jeg klarte meg egentlig helt fint..de mente at jeg skulle få drypp for å få fortgang i fødsel, og da ba jeg om epidural.....takker gud for epidural...ble i knall form:) sov litt og spiste middag og hadde det egentlig helt flott:) Da klokken nermet seg 20.30 var det ny sjekk, og joda full åpning..så epiduralen ble så godt som stoppet....måtte jo ha litt guff i kroppen til press riene...Jordmor og barnepleier kom inn på stua og forberedte med alt av utstyr...til og med kaffe koppene hadde de med:) 21.20 begynte første press ri...fikk beskjed om å gi det jeg hadde... og det gjorde jeg ....for 21.24 var lille Amy Veline ute...gjett om det gikk fort........ Hadde verdens greieste fødsel....førstegangs fødene.....og har i grunn ingen problme med å føde igjen...så til alle dere der ute som har hørt det værste....ingen fødsel er lik.... og alle får forskjellig opplevelse...jeg hadde en helt suveren opplevelse jeg ikke vill vært foruten...så lykke til alle dere som venter på babyen deres:) gled dere....
Twisted Sister Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Flott fødselshistorie, gratulerer så mye! Takk for motivasjonen! :-)
Ella&jeg Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 gratulerer så mye! er så deilig å lese når noen får så fine fødsler - særlig siden jeg skal føde på tønsberg selv!
Maisie Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Oj, 4 minutter fra første pressri til babyen var ute? Ny rekord? Høres ut som en veldig grei fødsel, ja. Gratulerer med lille jenta!
babyloveyou Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Gratulerer så masse! kjekt du ville delle historien din med oss! lykke til!
*Lucia* Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Gratulerer med jenta!! kjempe fint navn også! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå