Gå til innhold

konflikt rundt etternavn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke i noe forhold med han som kommer til å bli barnefaren også vil jeg gjerne at barnet skal få mitt etternavn. Er det noen som vet hvordan loven er på det? Har det noe å si om han ønsker at barnet skal ha hans navn og at han kommer til å være en stor del av barnets liv (noe jeg også synes er veldig fint!)

Setter veldig stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bestemme etternavnet selv... Ungen kan til og med bare hete ditt etternavn selv om du hadde vært sammen med barnefaren... min kusine har sitt mors etternavn, men de var sammen da hun var nyfødt og i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg hadde ikke gitt barnefaren den gleden av å at barnet får hans etternavn når dere ikke sammen.jeg og barnefaren til min sønn på 7 var sammen en stund etter fødsel men han har kun mitt etternavn og det er jeg kjempe glad for jeg gjor.bruk kun ditt etternavn du uten tvil!!!!!!! å er exen ditt et unnskyld utrykket ruhål så pass på at du får fullt foreldre ansvar du stiller så mye sterkere i div situasjoner som garantert kommer til å dukke opp i fremtiden med ditt barn!! hilsen ei som snakker av erfaring og som har fullt foreldreansvar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det kan du velge. Mine barn har mitt etternavn selv om jeg er gift med deres far. Det var rett og slett viktigere for oss å føre mitt navn videre enn hans (de har sin fars navn som mellomnavn, men det brukes kun på offisielle skjemaer). Blandt våre venner er det ca.halvparten av parene (stort sett gifte) som har valgt å gi barna mors etternavn, noen har sin fars navn som mellomnavn men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...