Gå til innhold

Fastlegen og Dr-Purvis sier to vidt forskjellige ting.. hvem skal vi tro på?

Anbefalte innlegg

Er litt forvirra.. Mannen min har nedsatt sædkvalitet. For en måned tid siden sa fastlegen at pga resultatene måtte vi nok belage oss på å få hjelp med ivf eller icsi. Vi har gjort masse forundersøkelser, grubla mye og sjekka priser og ventetider. I dag har mannen min vært hos Dr. Purvis og blitt utredet mer... Purvis sier derimot at det dummeste vi kan gjøre er å sette i gang med ivf!

Han mener vi fint klarer dette på egenhånd. Han har gitt mannen min pergo og antibiotika og jeg skal også til utredning.

Fastlegen presenterte det nærmest for oss som om vi ikke hadde sjans til å klare det på egenhånd.

Hvem skal vi tørre å tro på?

Utrolig forvirrende og en smule irriterende dette her!

Fortsetter under...

Oi, den var ikke enkel! Men jeg tror jeg ville gitt Purvis en sjanse. Han er jo tross alt eksperten her. Dessuten er behandlingen han har satt igang lettere for dere å gå igjennom (og billigere). Dere får se på det som et ekstra forsøk. Man har jo et begrenset antall forsøk på prøverør.

kan jo prøve mens dere venter på å komme inn på samtaler om ivf.

Det er jo ganske lang tid på å komme inn, så dere kan jo prøve

på egen hånd i mens, og skulle det ikke gå, så er det ikke så lang tid for dere å vente..

Skulle derer klare det, så er det bare å si fra seg plasse, det

er ikke noe problem.

Håper dere slipper prøverør. Men det blir mange barn der også, og håper

vi snart får ett icsi-mirkalel i magen min :)

Purvis mente at vi også skulle klare det selv med pergo

og antibiotika, men det skjedde ingen endring i kvaliteten her..

så det kan jo være greit med en backup-plan, sånn i tilfelle?

Jeg synes dere både skal søke om ICSI-forsøk og prøve kuren til dr. Purvis samtidig. Purvis har hjulpet mange og ventetiden på ICSI er laaaaaang...

:-)

Hei. Mannen min hadde også det samme problemet som du har beskrevet. Men min personlige mening er at du ikke skal stole på dr Purvis. Vi var også hos han, og jeg har også lest på nettet ang dr purvis, og andre pasienter som har vært hos han. Han gir antageligvis den samme kuren til alle sine pasienter som kommer til han pga samme problemet. Han sa at den ene kanalen hans var tett, og så har han vært gjennom en brokk operasjon som har ført til at den ene siden hans ikke fungerer i det heletatt. Derfor var vårt alternativ en ICSI behandling, men dette var ikke å anbefale fra dr purvis sin side. Jeg og mannen min besluttet med å forsøke en ICSI behandling i tyrkia likevel. Så på den ene siden hadde han en betennelse i følge dr purvis, og andre siden var tett. Vi hadde ingen alternativ der og da, fordi han hadde nedsatt sædkvalitet, og jeg led med PCOS. Derfor har han gitt oss en antibiotika kur, som han mente det skulle fungere nesten hundre prosent. Men vet du hva? Det ble betydelig verre da vi dukket opp i tyrkia for å gå i gjennom ICSI. Tallet var før antibiotikaen 7 mill, men 4 uker etter trappet den ned til 1 mill.... så jeg vet ikke om noen har blitt noe bedre av antibiotika kuren hans, men det gjorde i allefall ikke vi. Jeg råder deg til å sjekke feks innleg som har kommet inn på nettet fra personer som har vært hos han.... så kan du selv vurdere om du vil dra til han..... Vet at han er den mest erfarne personen i Oslo, men legen vi var hos i utlandet, virket titusen ganger mere erfaren enn han.... Bare ett råd... Lykke til. Spør du meg, så bør du sette i gang ivf, for klokken tikker for alder....

Jeg har den oppfatningen at fastlegen vet lite om dette omnet. Sikkert fordi de fleste tar dette videre med gyn, og at fastlegen ikke setter seg heltinn i alt rundt dette. Etter en mr som jeg tok stod det i papirene at jeg hadde noen syster på eggstokkene. Faslegen min innrømte at han ikke visste noe om hva dette ville si og sendte med dermed til gyn. Gyn kunne fortelle at dette var posene som eggene ligger i og som da er helt vanlig og som skal være der for å kunne ha eggløsning. Dette visste da faktisk ikke fastlegen. Så jeg vil anbefale å forholde seg til noen som har mer erfaring på området. Men som det også er sagt her, ventetiden er lang så det skader ikke å allerede begynne å søke. Lykke til.

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Dr. Purvis er visstnok veldig dyktig, men hvorfor ikke søke IVF og håpe at Dr. Purvis klarer å hjelpe dere i mellomtiden???

Det er tross alt 6-9 mnd ventetid på IVF....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...