Gå til innhold

Når man skal medberegne grøt i mme-dosen per døgn, blir jo ikke mye melk han kan drikke da ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt noen sier at grøten skal medberegnes i døgndosen av mme.

Gutten min får grøt 2 ganger per dag av 200 ml vann, da skal ikke han ha mer enn 200 ml mme å drikke per dag da ?

Synes det høres lite ut.

Han er 7 mnd og drikker ca. 450-500 ml mme per dag. 260 til lunsj og 220 ca til etter middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, døgndose med mme? Aldri hørt om, jeg gir gutten min mat når han er sulten jeg! Har aldri tenkt på å måle hvor mange ml han får i seg pr døgn! Så lenge han blir mett og fornøyd, og legger på seg normalt er alt bra. Sønnen min får tre måltider om dagen (grøt x 2 og middag + fruktdessert) i tillegg får han vel ca tre (?) store flasker melk i løpet av dagen. Han er nesten 8,5 mnd gammel. Ikke stress så følt med ml, ta det litt på feelingen :)

Skrevet

i tillegg drikker han vann til måltidene da....

Skrevet

Det er når de er rundt 12 mnd og skal over på kumelk etter hvert at døgndosen ikke bør være over 500-600 ml. Før det skal det gradvis trappes ned, så ikke stress. :o)

Jenta mi er snart 9 mnd og får grøt x 2 av 1 dl pulver og ca 1,5 dl vann (regner det som 150 ml "mme"). Det blir 300 ml. Så får hun en liiiiten flaske om morgenen (denne skal jeg kutte ut etterhvert, jeg må bare finne ut hvordan..kanskje prøve å gi vann i stedet??) på 120 ml. En til til brødskiven til lunsj, og en på 165 ml som kveldskos før legging. Regnestykket blir: 150 + 150 (grøt) 120 + 120 (morgenflaske og til brødskiven) + 165 (kveldskos)= 705 ml. Tar jeg bort den morgenflasken etterhvert, så er hun omtrent der hun bør være. Men stresser ikke med det foreløpig.

Skrevet

Takk for svar mortilseb.

Da fortsetter jeg som før med god samvittighet : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...