Gå til innhold

Hva tror dere, jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde siste mens' første dag 15. eller 16.juni. Deretter testet jeg positivt på el testen 1.juli fikk positiv graviditetstest 18.juli. Jeg var på tidlig ul da jeg var 8+6 og ble satt tilbake 1 dag. Så langt stemmer jo dette.

På ordinær ul fikk jeg termin 10 dager senere enn mensterminen. De måler jo hodet + lårbeinet og går ut fra dette. Jeg tenker at da skulle jo bebisen vært 7+2 på tidlig ul?

I tillegg til dette har jeg kjent liv tidlig (fra uke 14), hørte hjertelyden med babywatcher hjemme i uke 11, kjent spark siden uke 17 med morkaka foran. Alt i følge ul-terminen...

Hva tror dere, jenter?

Jeg er jo 23+5 i følge mens og 22+2 i følge ul... blir knotete å regne...

MEN FOR ALL DEL: alt så bra ut med bebisen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vanskelig å si dette, ville bare si at jeg også fikk termin 10 dager senere ved UL. Nå er derimot SF-mål langt over gj.snittet og jeg (og jordmor) tror mensterminen stemmer bedre. Kanskje snuppa i magen bare var litt lat i ukene før UL og voks litt lite, men har hatt en vekstspurt etter det?

Tror kanskje at mensterminen stemmer bedre for deg også, i forhold til alt det andre du beskriver her.

Men så lenge alt er bra er jeg også glad!! :-)

Skrevet

Hei.

Jeg ble også satt tilbake 8 dager på mensterminen min. Iflg ulterminen så testet jeg positivt 5 dager etter antatt befrukting. Det fikk jeg ikke til å stemme. (Siden egget ikke fester seg før ca 1 uke etter befruktning og det først er da det begynner å dannes Hcg hormon).

Går til kontroll hos en privat gynekolog og han var helt enig med meg at det overhodet ikke er mulig at ul- terminen kan stemme i mitt tilfelle. Derfor jobber vi ut fra mensterminen, men ul- terminen står på papiret. Det spiller kun en rolle om man skulle gå over tiden, og da skulle vi følge mensterminen.

Han trodde at grunnen til at terminen ble flyttet er at jenta mi er litt mindre enn normalen de går ut fra, men innenfor "normalen"! Så derfor ble hodetmålet og lårbeinet målt til 17+1 mens hun i realiteten var 18+4.

Ellers begynner jo permisjonen min ut fra ul- terminen, men det gjør jo ingenting, for det vil jo bare si at hvis babyen kommer til mensterminen så får jeg en uke lenger parmisjon med barnet.

Skrevet

Litt i samme båt da, skjønner jeg... for jeg var 18+4 hos ul og ble 17+1. Men da stoler jeg på meg selv og regner fra mensterminen... har sf mål som ligger over det grønne feltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...