Gå til innhold

Lyst på nr 2, men også ny jobb....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 13 mnd og vi har lyst på en til snart. Men saken er den at jeg er utrolig lei i den jobben jeg har nå, ikke minst pga reiseveien. Drar ved 0630 tiden og er ikke hjemme før ved 1730 tiden på ettermiddagen/kvelden. Syns det går utrolig mye tid til reise. Vet ikke helt hva jeg vil først. Fornuften i meg sier at jeg bør bli i den jobben jeg har nå, bli gravid, og være borte i et år for så å søke ny jobb. På den annen side kan det jo gå noen mnd før vi blir med barn igjen, og da vil jeg jo måtte bli lenger enn "nødvendig" i jobben min? Hva vil en evt ny arbgiver si til en nyansatt som skal ut i permisjon etter et halvt år? Vil det kanskje virke litt uproft? En annen ting er at jeg ikke vil risikere å ikke få tjent opp full rett til perm penger / tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk ut av jobben og gikk 1 år i permisjon... men halve kosen med permisjon ble borte fordi jeg måtte stå på for å få meg ny jobb...

ville heller fått ny jobb og så blitt gravid.... og gitt f... i hva arbeidsgiver syns... om jeg så gikk ut etter 1/2 år

Skrevet

Å ja, enig med hun over her. Jeg ville ha utnyttet det at det er såpass lett å få jobb nå, og så begynt å prøve på nr 2 kanskje etter 2-3 mnd i den nye jobben. Det gjorde jeg, he he, og det gikk kjempefint! Tiden flyr, og nå er permisjonen alt over og jeg tilbake i jobb.

Skrevet

Jeg har tenkt som deg; jeg hatt litt i mot å gå ut i permisjon med en gang man har fått ny jobb. Hadde kjempelyst på en til da snupp var 11-12mnd og begynte å prøve. Skjedde masse mas på jobb med nedskjæringer, men fikk tilbud om ny jobb annet sted med en gang så jeg takket jo ja til det (ikke fullt så spennende, men bedre arbeidstider og det er jo alfa og omega når man har småbarn). Satte prøving på vent til prøvetid på jobb nærmet seg slutten (uten å begynne på hormonell prevensjon i mellomtida). Nå er vi aktive prøvere igjen, jeg kjeder meg litt på jobb, men føler ikke jeg kan slutte nå, for det kan jo være jeg blir gravid når som helst! Samtidig så ser det ut til at dette babylagingsprosjektet tar laaaang tid, og nå sitter jeg jo mellom barken og veden jobbmessig, for nå som jeg er så godt i gang med prøving føler jeg i alle fall ikke jeg kan bytte jobb!

Arbeidsgiver kan ikek sparke deg selv om du blir gravid sånn jeg har forstått det, så hvis du er fagorganisert så står du i alle fall trygt mtp å gå ut i permisjon tidlig etter oppstart (hør evt med organisasjon så ikke jeg sier noe feil nå). Dersom du går rett fra en jobb til en annen så ser jeg heller ikke at du "mister" noe mtp opptjening av penger/tid.

Go for it!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...