Gå til innhold

November: Vår fødselshitorie:)


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Hei dere:)

 

Vår fødselshistorie:)

 

Det begynte med rier klokken 07.00 mandag 20/11. Vi dro inn på sykhuset klokken 20.30 (ullevål). Hadde da 2 cm og kunne velge om jeg skulle bli eller dra hjem igjen.. Vi vagte å bli.. var ingen god biltur inn, og orket ikke tanken på en tur retur.. Gikk ned på hotellet og kjøpte aviser sånn i 22-22.30 tiden, for vi skulle jo vente leeenge! Kom opp igjen på rommet og 22.45 gikk vannet. Da startet riehelvete. Riene kom med halvannet minutt mellomrom og jeg rakk ikke å hente meg inn mellom de. Ble flyttet over på fødestuen klokken 23.30 og skulle få peditin for å øke avstanden mellom riene. Da hadde jeg 3 cm. Fikk peditin og akupunktur, og satte med i badekaret.. Tk lang tid før det be noe mer opphold mellom riene. Plutselig begynte det å presse av seg selv og jeg sa ifra til jordmor at nå presser det her. Jada, sa hun det er fint:) Og det var det.. skulle reise meg opp for å bytte vann i karet og jeg sa at det presser noe så innmari, hva skjer?!?! Ja, jeg kan jo sjekke deg siden du er oppe av badekaret sa jordmor.. men jeg skulle oppi badekaret igjen etterpå. Men neida.. da hadde jeg gått fra 3 cm- plutselig 7 cm!! OJ, sa jordmor! Det var jammen ikke ventet. Ble beordret ti å dtå bøyd over sngen og supe lystgass da riene kom. Gjorde det og ble fryktelig sløv av gassen..hehe:)måtte stå sånn for at hun skulle klare å dreie nedover. Så plutselig kjente jeg at NÅ KOMMER HUN!! Vi ringte på jordmor som kom i en fei. Jeg ble lagt på benker og ojsann her var det plutselig 8 cm og bare en kant igjen.. de fortet seg å finne frem utstyr og jeg begynte å presse.. Etter 20 min var hun ute. Gikk fra 3 cm til 10 på 2 timer og tre kvarter. Hun satt litt fast på slutten der, så det ble tilkalt lege, men de ble sendt ut igjen for pressriene kom så fort og jeg fikk beskjed om å få henne ut nå!!! Presset som en gal, og da kom hun:):) klokken 02.13 den 21/11.

hun veide 3820, var 50 cm lang og 36 rundt hodet.

 

Ble flyttet over på hotellet morgenen etter klokken 10.00. Har litt problemer med ammingen, men går greit med litt hjelpemidler. Hunhadde lagt på seg 100 g fra vi dro fra sykhuset fredag kveld til mandag. Og det var visst veldig bra:) Så forsetter hun sånn så er det veldig bra:)

 

Sikkert glemt noe nå, men det var hvertfall vår fødselshistorie:)

 

Jenny er en uke i dag!! Tiden flyr så fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...