Gå til innhold

blør etter gynekologisk sjekk =(

Anbefalte innlegg

i går var jeg hos legen for første svangerskapskontroll.

når legen utførte gu på meg, begynte jeg å blø litt, men det sa legen at var normalt og ville stoppe hvert øyeblikk og det gjorde det, så jeg tenkte ikke mer over det..

men i dag når jeg går på do nå så kommer det blod ut, ikke rød aktig, mer brunaktig.. hva er det som egentlig skjer??? blir nervøs jeg =(

er i snart i uke 9!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7266277-bl%C3%B8r-etter-gynekologisk-sjekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som det bare er gammelt blod som kommer ut. Siden du har tatt en gu i går stammer sikkert blodet fra undersøkelsen. Man blør lettere i slimhinnene mens man er gravid. Tror ikke du har grunn for å være nervøs!!!

det er bra =) legen min sa oxo det at det ikke er så normalt å ha menssmerter når maner gravid, men det har jeg? ikke hele tiden da, men i blant.. hun sa at man kunne få sterke menssmerter når man mistet barnet,men om jeg ikke blødde, så var det sikkert ikke farlig..

noen flere her som har menssmerter..?

Annonse

Titter inn fra andre trimester. Det er helt vanlig at det kommer litt brunaktig ut etter du har blødd i kjeden. Det er gammelt blod, ikke noe å bekymre deg for. Det kan tom hende at du begynner å blø igjen noen dager etter gu, det skjedde med meg, jeg dro da på sykehuset og fikk ul. Alt var flott og legen sa at det mest sannsynlig var pga gu undersøkelsen. Så tror du kan ta det helt med ro. Man har jo lettblødelige slimhinner når man er gravid, så da kan det jo komme litt blod ellr brunt selv om ingenting er galt. Lykke til videre!!

Jeg kan fortelle deg at DERSOM det skulle vaere noe galt, er det ikke den gynekologiske undersoekensen som foraarsaket spontanaborten. Jeg vil ikke skremme deg, for mest sannsynlig kommer det til aa gaa bra i ditt tilfelle--men da jeg hadde en spontanabort for noen maaneder siden var det rett etter gynekologisk undersoekelse at jeg begynte aa bloe. Graviditetssymptomene mine ble borte dagen foer undersoekelsen, og blodproevene viste at HCG hadde sunket. Jeg hadde hatt forferdelige mensenkramper i et par uker, men bloedde ikke foer etter undersoekelsen. Gynekologen jeg gaar til denne gangen (en annen gynekolog) har forsikret meg om at en undersoekelse ikke kan foraarsake en SA, men at dersom man allerede har mistet kan det gjoere at man begynner aa bloe--det kan f.eks et samleie ogsaa. Da begynner mest sannsynlig en kraftig bloedning som fortsetter flere dager etter at man har mistet. Er det bare litt blod kan det vaere OK.

Hvor kraftige er mensenkrampene dine, og hvor kraftig bloer du? Jeg har litt kramper med denne graviditeten ogsaa, men det er HELT annerledes enn da jeg hadde spontanaborten. Da ble krampene verre og verre, helt frem til jeg mistet. Pluss at blodet var roedt--ikke brunt som du sier. Det at det er brunt kan jo bety at det bare er noen smaabloedninger som ikke er farlig. Jeg vil ikke skremme deg, men vil i allefall anbefale at du ringer til legen din snarest mulig. Det er ikke noe de kan gjoere, men de kan sikkert se paa f.eks blodproevene dine om HCG synker eller stiger som det skal. Kramper er normalt for mange, og i mange tilfeller gaar det helt bra, men jeg tror ogsaa det er litt forskjell paa kramper. For meg var det i allefall stor forskjell paa krampene jeg hadde foer SA og krampene jeg har under denne nye graviditeten. (Denne gangen er det mest snakk om smaakramper som kommer og gaar--ikke smertefulle konstante kramper som gjoer at man boeyer seg over sengeliggende--slik det var med min SA.)

Huff--jeg vil ikke hoeres negativ ut, men vil heller ikke uten videre si at alt kommer til aa gaa OK--for det er det ikke alltid det gjoer. Ring til legen din og be dem ta blodproever. Gaar bloedningene over av seg selv er det mest sannsynlig ingenting aa bekymre seg over, men jeg ville sjekket det ut i alle fall.

Hei. Det var jeg som la igjen det litt "negative" innlegget. Jeg leste hva du skrev litt senere ned om at krampene ikke er konstante, og maa si meg enig med de fleste her om at mest sannsynlig er det gammelt resteblod. Men jeg ville uansett kontaktet legen dersom det fortsetter. Du kan jo sammenligne det som skjedde under min SA med din egen situasjon, for det virker som om det er store forskjeller. Mest sannsynlig er alt OK--men faa HCG testet dersom du er bekymret.

takk for svarene =)

jeg har ikke krafitge smerter og heller ikke mye "blod"..

brunaktig er det.. men det e rbare litt når jeg går på do bare. ellers er det ingenting.. jeg har heller ikke smerter i magen hele tiden, bare noen ganger..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...