Gå til innhold

Går det an å finne ut om alt er ok så tidlig som i uke 5?


*RutIetutt*

Anbefalte innlegg

Uff, kjenner jeg er så mye mer bekymret denne gangen enn forrige gang - syns symptomene er annerledes - kvalmen er svakere enn sist og jeg har merket endel utflod som er guloransje på farge - i sted kom det litt utflod da jeg var på do, og det så ut som om det var litt brunt i den....er så ufattelig redd for at det ikke lever en liten spire der inne:o( Men poenget er, går det i det hele tatt an å se om alt er ok så tidlig? Er 5+4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

 

Siden du er 5+4 er du i uke 6 og da kan du se at hjerte slår. så om du tar en tidlig ultralyd nå kan du forsikre deg om at spiren lever. Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Mener at friskt rødt blod er verre. Ta kontakt med legen din du og si at at du er engstelig og ønsker en tidlig ultralyd for å få bekreftet at alt er bra med spiren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for svar! Legen min har ul-apparat, så der hadde jeg endel ul sist gang siden jeg hadde en del blødninger. Tror jeg ringer ham i morgen. Vet jo egentlig at jeg er overhysterisk, men fy søren så ekkelt det er å ikke vite om alt er ok....:o( Har nok lest litt for mye om alt som kan gå galt og ma ol....ekkelt det der med ma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 4 og 5 uker maalte legen min HCG nivaa for aa se at det doblet seg som det skulle. Det kan gi en god antydning paa at alt er OK, selv foer man kan ta ultralyd. Det er en enkel blodproeve, som man gjentar to eller tre dager senere. Tidlig i et svangerskap boer HCG doble seg hver 48 til 72 time. Gjoer det det er mest sannsynlig alt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sant? at det går an å se hjerte slå i uke 5/6?? jeg var hos gyn i dag og tok innvendig uL og hun sa at hun ikke såg noe hjerte som banket men at det nok var for tidlig...men nå blie jeg redd....andre som veit???? versåsnill----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tidlig ul jeg oxo pga av hoven eggstokk,var da 5+3 og legen så IKKE at noe hjerte slo.han mente d var like før men for tidlig.. ser d som regel fra uke 6,men d er forsjellig fra person til person. jeg klarer ikke å roe meg på dette å føler at noe er galt pga av store smerter i mage og høyre side som sprer seg til rygg.. jeg er nå 8 uker på vei.. håper jeg får tili ul så jeg får vite om alt er som d skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det akurat likt, ganske masse smerter i magen og ryggen og brun/rosa utflod og ensterk følelse av at noe er galt. men takk for at du svarte hvertfall...tror jeg for min del bestiller meg en privat UL om 2 uker - da bør de vel kunne se hjertet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at man bør være 5 + noen dager før man drar på ul. Dette fordi det er først da man har no å se etter...

 

Når jeg var på ul når jeg var 5+5 var det ikke no hjerte. Men det var det når jeg var der da jeg var 7+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...