Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hei. Jeg spurte nettopp om et par ting anngående klyster under fødselen. Jeg takker for mange informative svar. Dere er supre, jenter. Jeg tror jeg kommer til å se det litt ann anngående klyster, og tar det dersom jeg ikke får gått på do rett før. Men så kommer tilleggsspørsmålet. Hvor langt ut i fødselsforløpet setter de klysteret, og gjør du det selv eller får du hjelp av jordmor? Takk for at dere hjelper meg. Info er angstens største fiende.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg er en av de som ikke fikk det, men slik jeg har forstått det, så ville jeg ha fått tilbud om det ganske med en gang jeg kom på sykehuset. Jeg kunne sette det selv, eller få jordmor til å sette det.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Hei! I mitt tilfelle fikk jeg klyster ganske fort etterat jeg kom inn på føden. Men det kan ha med å gjøre at jeg hadde 8 cm åpning, da jeg kom inn. De tenkte at det ville gå kjapt (noe det forøvrig ikke gjorde...). JM gjorde det. Hun sa jeg kunne gjøre det selv, men at de fleste valgte å la JM gjøre det. Masse lykke til!! =)
Gjest Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Med min første fikk jeg klyster da jeg kom på sykehuset på morgenen. Hadde da 4-5 cm åpning. Gutten ble født på kvelden. Med nr 2 ville jeg og ha klyster, men rakk det ikke. Da kom det litt avføring når jeg pressa, men da brydde meg ingenting. Jeg fikk velge om jeg ville sette det selv, eller at jordmor gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå