mamma til Armand & Even Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 klør sikkelig på magen jeg har fått utrolig masse strekkmerker på magen. ganske røde og litt hoven på strekkemerkene.
corian Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Legen min ga med forbud mot å bruke hvitvask når jeg hadde kløende utslett i begynnelsen av svangerskapet. Grunnen var at det er stoffer (spurte ikke om hvilke) i hvitvasken som IKKE er bra for gravide.
nutri Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 Hæ? farlige stoffer i hvitvask? Det har jeg aldri hørt om! Kan da ikke være farlig, brukes jo på vannkopper på små barn, hvorfor da ikke på en gravid mage. Dette må jeg sjekke opp på apoteket. Hvertfall er Aderma Cytelium helt ufarlig. Samme funskjon som hvitvask, men på sprayflaske, og inneholder havreekstrakt som også virker beroligende på huden. Har prøvet den, og den flasser ikke av når den tørker slik hvitvask gjør..
Beatej80 Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Det er Eurax du mener, sant? Jeg spurte legen min om det, og han anbefalte det ikke... Dette står i felleskatalogen: "Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring med mennesker er utilstrekkelig. Skal bare brukes hvis fordelen overveier en mulig risiko..." Står også at en heller ikke burde bruke det mens man ammer, det er ikke klarlagt om barn som ammes påvirkes.
Beatej80 Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Må legge til at jeg også klør en hel del på magen og har røde nupper (som ikke var farlig heldigvis). Det er best å prøve vanlig fuktighetskrem eller olje etc. istedenfor hvitvask iallefall. Håper det funker for deg!! :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Kvitvask e vaskemiddel før kvite kler.
nutri Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Hvitvask NAF/Sinkliniment kan fint brukes på kløende mage! Fant sammensetningen her: http://apotek.no/sw7072.asp Eneste man skal unngå i graviditet er etanol, men så lenge du ikke har tenkt å drikke den hvitvasken så er det trygt å bruke. Alkoholen fordamper fort når du smører det på magen Tror nok kanskje det er Eurax legen har tenkt på når han sa nei til å bruke det. Xylocain kan forøvrig også brukes som kløedempende middel. (salve eller liniment, fås på apoteket)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå