Gå til innhold

Når sove på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er første babyen, så lurer på mye rart..

Min sønn på 4 uker sover i egen seng inne hos oss foreldrene. Hvor lenge er dette anbefalt? Når er det greit at han sover på sitt eget rom? (det er veggivegg (veeeldig tynne vegger og), så vi vil høre raskt om han gråter...

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sover på rommet vårt enda.. han er 6mndr..

lettest syns jeg da han får pupp om natta enda... slipper å stå opp og gå til et annet rom...

ville hvertfall kjøpt babycall når han flyttes til et annet rom...

veit ikke hva som er anbefalt...

Skrevet

Jeg tror det anbefales å ha baby på foreldrenes rom til ca fire mnd. Da er de i teorien istand til å sove hele natten uten mat, og mange begynner å gjøre det nettopp fordi de ikke sover på foreldrenes rom lenger. De som har barna hos seg lengre (som meg, vi har ikke flere rom disponible), opplever kanskje at barnet fortsetter å våkne om natten av gammel vane. Har også hørt at man bør flytte dem for seg selv før de har kommet i skepsisalderen( åtte-ni mnd, når de begynner å bli skikkelig redd fremmede og sånn), da de kan oppleve det som nærmest traumatisk å bli flyttet til et ukjent sted da. Men alle babyer er forskjellige, så dere finner nok best ut hva som er best for dere.

Jeg ble lagt på eget rom fra dag èn, for det var ikke plass til barneseng på mine foreldres soverom, og jeg tror ikke jeg har lidd pga det. Jeg begynte å sove hele natten ganske tidlig også, kanskje nettopp fordi jeg hadde eget rom. Kanskje.

Skrevet

jeg la gutten min på eget rom da han var 1mnd, ville ikke ligge i vogndelen på rommet. Ikke plass til seng på rommet vi heller. Men alikevel våkner han hver 3. time å spiser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...