Gå til innhold

HJELP!!HVILKEN DAG HAR DU EL PÅ?(ved 28 dagers syklus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på dag 15 i dag og ingen eggeløsning (har jo målt i 3 dager nå, med digitale EL tester)

har jo en syklus på 28 dager så den skulle jo ha vært her nå eller?

Kan den fortsatt komme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står på min side på babyverden:

I dag er det 28. november, og du er på dag 11 av syklusen. Det er 4 dager til eggløsningen, 2. desember, og 17 dager til en graviditetstest kan være positiv.

Første dag i siste menstruasjon: 18.11.06

Min fruktbare periode: 29.11.06-04.12.06

Eggløsningen finner sted: 02.12.06

Termin: 27.08.07

Så her regner dem alt fra 12-17 dager... regner vel med at EL min kommer en gnag i mellom her...=o) Eller så har de satt EL dagen den på dag 15

Ble rotete men skjønte du???

klem

Skrevet

Hei Nikoline=) Har du prøvd lenge? Er du helt sikker på at du har 28 dagers syklus? jeg trodde nemlig jeg hadde det, var 28 dager i periode 1 og 2, men i periode 3 hadde jeg bare 25 dager. I 4 periode som jeg er i nå, så kjente jeg på meg at el var på gang, så jeg testet på dag 10 bare for å sjekke, og der var den gitt! Poenget mitt er, er du sikker på at du ikke har gått glipp av den? Dersom du begynte å teste på dag 13 mener jeg. Jeg slet også med å finne el på eggløsningstester, men det tror jeg rett og slett var fordi jeg begynte å teste for seint!!

Lykke til =)

Skrevet

Ok.Jeg hadde ifl bebyverden eggeløsning i går jeg.Derfor jeg begynner å bli bekymra nå.

Selv om jeg har sagt at jeg skal ta det med ro og ikke stresse med disse El testene, så er jeg pine meg helt fanatisk i min 2.PP. hehe.. takk for hjelpa då!

Skrevet

dette er min 2PP og er egentlig ikke sikker på at jeg har 28 dagers syklus nei..Jeg bare tror det. Så det kan jo være du har rett faktisk.

Det eneste er at jeg faktisk kan kjenne når jeg har EL ( Det er så vont at jeg kryper sammen for å holde ut smerten i par minutter)

Derfor tror jeg ikke at har gått glipp av den.

Det sier jo at man bør vente i to perioder etter at man slutter på pillafør man begynner å teste med EL tester, men men.

Takk for svar!!

Skrevet

Du sier du er i 2pp. Har du brukt p-piller eller noe sånt før dere startet å prøve? Da har nemlig "alle" syklus på 28 dager. Dersom du har brukt prevensjon må du regne med at syklusene blir lengre eller kortere eller helt borte en stund fremover.

Skrevet

En liten ting til: Dersom det viser deg at jegfaktisk har gått glipp av EL, da burde jeg begynne å teste dag 10 neste periode? Eller før?

Skrevet

Du får telle 14 dager bakover når du får mensen. Da vil du få en pekepinn på når du hadde EL. Det kan være lurt å starte testingen et par dager før EL, for sikkerhets skyld. Jeg starter testingen på dag 11, selv om jeg får EL mye senere. Synes det er best å være helt sikker på at jeg ikke går glipp av den. :o)

Skrevet

hæ er det sant? det visste jeg ikke. da kan jeg ærlig si at da har jeg faktisk ingen peilig på hvor lang syklus jeg har. Har jo gått på pilla i 6, 5 år.. hmm. takk for opplysninga. da lærte jeg no nytt .

Takker masse for hjelpa jenter =D

må nok vente til neste pp sikkert = (

jaja..har jo akuratt begynt

Skrevet

hei Nikoline:)

Har visst samme problem som deg jeg,finner ikke EL med CB tester.. Er på dag 14 nå, og etter min beregning utfra tidligere sykluser, så skulle EL vært i går,men neida....... Men det romsterer i høyre side for det.......rart at ikke testen slår ut.. Er i min 2 pp jeg også..

Og jeg skulle ikke bli frusrtert hvis jeg ikke fant EL med testene, neida... Men hva skjer da???????? Jeg er og blir FRUSTRERT ....:)

Men da har jeg vel ikke EL denne måneden da.

Klemz

Skrevet

Startet foresten å teste med EL tester på dag 8...

Skrevet

Etter at jeg sluttet med p-pillene fikk jeg ikke EL før etter 5 måneder. Og så gikk det 3 måneder, og så fikk jeg etterhvert Pergo. Jeg er "sliter" nå, etter å ha prøvd i 14-15 måneder. Hvis jeg ikke blir gravid før jul, så skal jeg kanskje få prøve inseminering på nyåret. Håper jeg slipper det. Men, det er ikke alle som er så uheldige som meg. De fleste får normal syklus etter to-tre sykluser. Dersom du ikke får EL på 6 måneder, så må du gå til legen. Men før det har gått så lang tid gjør de ingenting. Dersom du hadde ujevne sykluser før du startet på p-pillen, så er sjansen stor for at de fremdeles er det nå.

Håper du er heldigere enn meg! :o) Lykke til!!

Skrevet

Ok. jeg er ny her inne men må høre om jeg har skjønt denne utregningen av EL periode??

Første dag i siste mens var den 14. november, syklusen ligger på mellom 26 - 28 dager fra første dag mens i en periode til første dag mens i neste. Stemmer det da at EL vil være rundt den 28. november???

Har egentlig ikke tenkt så mye på dette tidligere, men etter SA i mai og ingen ny graviditet enda, så synes jeg at jeg må sjekke litt, i håp m at vi snart vil lykkes igjen.

Klem Monica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...