Gå til innhold

Til -ivf

Emma*den lykkelige venter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Emma!

Her går det bare bra...........(tror jeg da)

Svinger jo litt opp og ned, er på rugedag 4/5 nå og skal ta blodprøve 6/7.des.

Ja, etter 5 dager med menopur og puregon satte jeg i tillegg orgalutran fra dag 6 av.

Den tar du å for å hindre EL sant?

Hva annet går du på da?

På de 3 tidligere forsøkene, så har jeg kun brukt gonal. På dette 4 forsøket brukte jeg det andre og pregnyl som ELsprøyte.

Er på rugedag 4/5 idag og setter fortsatt pregnyl istedet for progestan etc.

Mye mas på meg nå......*knis* Kanskje jeg skal svare deg på det du egentlig lurte på?:-)

Neida, ingen bivirkninger eller negative reaksjoner på orgalutran eller de nye medisinene jeg brukte. Alt gikk såre vel og det gjør det nok for deg også skal du se:-)

Hvor ligger du hen i løypa nå da og hva skjer next?

Du har hatt forsøk før sant?

Hvor holder du til?

Jeg mener bestemt å ha "pratet" med deg tidligere, men du vet.....i disse tider og innimellom forsøk ditt og datt, så går det faktisk litt i surr... :-)

Håper uansett at du har det bra og at du lar høre fra deg!

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7264547-til-ivf/#findComment-7273214
Del på andre sider

Hei hei

Joda, vi har pratet før, men brukte et annet nick før. Måtte skifte navn. Du vet denne anonymiteten!! Har holdt til her inne over året nå.

Dette er mitt 6 forsøk. 4 uttak. Tidligere brukt Puregon og Ovitrelle som el sprøyte.

Nå er jeg egentlig ferdig i det offentlige, men fikk tilbud om å delta i et forskninsstudie. Tester ut en ny medisin. Det er 50/50% for at jeg får den nye medisinen eller vanlig Puregon. Det er et kortregime. Begynte direkte på sprøyter på mensdag 2. Og på Orgalutran på dag 5. (den hindrer at jeg får eggløsning, ja) Egguttak til uka.

Utrolig deilig å slippe å vente 20 dager før en kan begynne på nesespray, og så spray i et par uker osv osv. Kortregime er SUPERT.

Jeg merker lite til medisinene. 6. dagen på medisiner i dag. Alt går så fort.. Skikkelig digg. Håper alle bivirkninger holder seg borte!! Og det lover jo bra utifra at du heller ikke hadde noen.

Så rart å bruke både Menopur og Puregon. Hvorfor det egentlig? Trodde det holdt med et av de medikamentene jeg. Hmm... Lærer stadig noe nytt. Har du hørt noe grunn for hvorfor du skal sette Pregnyl i stede for Progestan kapslene? Ser at andre også har gjort det, men har aldri fått vite hvorfor.

Spennende tiden for deg nå. Håper rugedagene går greit. Har du vært gravid på noen av forsøkene før? Jeg har ikke det, men var gravid av meg selv (med litt hjelp av mannen, selvfølgelig..he he) for noen år siden. SA og XU endte det i. Vel, vi får satse på at litt nye medisiner gjør susen for oss og at vi får julegaven vi ønsker oss så sårt.

Lykke til videre med ruginga:-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7264547-til-ivf/#findComment-7277736
Del på andre sider

Hei igjen:)

Jeg gikk også på kort behandling denne gang og begynte rett på sprøyter på 2.dag mens.

Hausken ville prøve noe nytt, derfor fikk jeg den herlige coctailen med medisiner - litt av den og litt av den :-)

Også mitt 4 uttak + 1 frys, så vi er nesten likt:)

Æsj, vet du hva - jeg har vært her inne i 1 1/2 år nå.....trist igrunn:-(

At tiden går så fort på en måte, men at det også skal gå så lang tid før det ordner seg....

Ble gravid av oss selv for 2 år siden, men det endte i en MA i uke 11. Ble infeksjon og masse dritt, så nå har jeg ingen eggledere og har jo ikke det store valget, nei.

Jeg ville ikke bruke de ekle progestankapslene og ba om noe annet og fikk da pergnyl som jeg nå setter 2500IE annenhverdag.

Var enda bedre det iflg. Hausken.

Så spennede med det studiet du er med på. Håper dere lykkes nå slik at der slipper å gå privat.

Vet du hva den nye medisinen heter eller er det hemmelig enda?

Lykke til fremover!!!!!!

Klemmer:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7264547-til-ivf/#findComment-7281441
Del på andre sider

Hei du

Ja det er spennende dette studie. Det heter ikke noe spesielt den medisinen. Bare et nummer. Det er legemiddelfirmaet Organon som har laget den.

Utrolig intressant det han Hausken driver med. Litt av hvert må jo bli bra!!! Tenker jo allerede på hvilken private klinikk vi skal velge hvis det ikke går bra nå, men tror Haugesund blir litt langt vekke. Enklere å velge Oslo, Sverige eller Danmark for oss. Bor tross alt på Østlandet.

Er det ikke slik at Pregnyl slår ut som positiv uansett på graviditetstest. Så du må vel kontrollere hcg gjennom noen dager med blodprøve?

Jeg er helt enig, de kapslene er noe klissete greier, men hva gjør man ikke for å oppnå drømmen!

Tenkte jeg skulle spørrre om jeg ikke kunne få Albyl-e og Bricanyl. Porsgrunn har hatt en studie av dette. De mener å ha sett en positiv effekt. Og alt som er et snev av positivt sluker jeg rått....

Du får fortsette å ruge, en uke til så er du forhåpentligvis i mål med et jublende JUHUUU-jeg er gravid.

Tvi tvi. Krysser fingrer og tær for deg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7264547-til-ivf/#findComment-7283134
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...