Gå til innhold

"Jammen er du tøff!" sier folk...

Singelmamma og banden

Anbefalte innlegg

Men jeg synes ikke det. Jeg synes det er den mest naturlige ting i verden jeg, å ta ansvar for barna sine. Når jeg sier jeg venter nr tre alene sier folk bare at jeg er tøff. Blir lite med gratulasjoner, men tøff, jada... Skulle gjerne hatt en gratulasjon i stedet jeg da.

Hva sier folk til dere andre da?

Fortsetter under...

Jobben, dvs sjefene mine, fikk vite det da jeg var 12 uker på vei. Der fikk jeg bare kommentaren: Lykkelige omstendigheter? Så hyggelig da! Ja vi må vel ordne med en vikar da?... Når skal du ha permisjon?

Det gikk meget greit. Det er mange andre, eks jordmødre og bekjente, som sier jeg er tøff. Min øverste sjef spurde meg på søndag om jeg fortsatt var sammen med faren og om det var noen som skulle flytte. Forsikra han om at det bare var meg... Han ble glad han da, for da får jo han beholde meg på arbeidsplassen... :-) Dvs han mente det var ok å være glad fordi jeg var det. Greit med slike sjefer ;-)

Annonse

Hm, jeg skal ikke si noe før det har gått en stund, men klassen min har skjønt det da, siden jeg løp ut på do og kastet opp hvert tiende minutt:P Har sagt det til noen få venner, og en del av dem har støttet meg og har vært til stor hjelp, mens en del andre har kuttet kontakten med meg og synes jeg gjør en diger feil. Jeg er fremdeles bare 17 når jeg får barnet, så jeg har fått streng beskjed av å ikke si noe til noen om at jeg er gravid.. Av mine foreldre altså. De skammer seg over at jeg får barn så ung, og at jeg er alene. Men jeg har jo ikke gjort noe gale? Jeg har jo ikke såret noen, løyet, stjålet eller skadet noen? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal skamme seg over sånt.. Hadde jeg oppført meg som en drittsekk ovenfor folk er det noe annet, men at man blir gravid..:S Vi lever altså i år 2006..

hei vic 89!

måtte bare skrive noen ord til deg,først og fremst gratulerer så mye med din lille spire. jeg var selv 17år da jeg ble mor for første gang, det var få som syntes det var greit, de fleste syntes synd på meg. heldigvis har jeg en fantastisk mor som gledet seg til å bli bestemor, jeg fullførte vgs. like etterpå var jeg gravid med nr2.da var folk så frekk at de ikke bare stirret på meg,men de kom bort å spurte om jeg var fullstendig gal.stakkars moren min som hadde et slikt syndig barn. jeg håldt på å flire meg i hjel.men det jeg skal frem til,kos deg med lille banet ditt,tiden går så alt for fort.nå er min eldste snart 9år,det er helt utrolig.klem fra nord:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...