Gå til innhold

Bæsje under fødselen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tanker har dere gjordt dere angående det med klyster under fødselen?

Trenger vi virkelig det? Er det vanlig å bæsje mens man føder hvis man ikke gjør det? Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok det forrige gang og kommer til å gjøre det nå også. Det var ikke så ubehagelig og da slapp jeg å tenkte på at hvis jeg må.... osv. Jeg synes det var slitsomt nok som det var.

Skrevet

Veldig, veldig vanlig... Men prøv å få gått på do først selv før det blir "for sent", klyster er visstnok veldig ubehagelig? Flere som har sagt det hvertfall...

Skrevet

Under åpningsfasen hjemme med førstemann, måtte jeg på do og tømme meg hver gang det kom rier. Da jeg endelig kom meg på føden ble jeg tilbydt klyster og takka ja, men da var jeg helt tømt, gitt!

Er nok ganske mange som bæsjer, ja, og derfor blir man ofte tilbudt klyster også.

Skrevet

Jeg har tatt det to ganger, første gang som 16 åring. Jeg syntes ikke det var dødskult, men veldig ubehagelig var det da virkelig ikke. Det mest ubehagelige er når du ligger der å venter på at det skal virke før du går på do. Ubehagelig er kanskje ikke det rette ordet, men du føler deg rimelig teit selv om ingen ser deg. Men å gjøre i buksa, ville vel vært mye, mye mer pinlig, ubehagelig osv. jeg kommer iallefall til å ta det om jeg rekker.

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig å bæsje hvis man ikke tar klyster. Har man noe oppi der så kommer det vel.......

Jeg bæsjet forrige gang, og tenker ikke så veldig mye på om jeg kommer til å gjøre nå eller ikke. Det var heller sambo som var mest flau. Men dette er helt normalt, og ganske vanlig. Ikke noe jordmødre bryr seg om.

Skrevet

Jeg kommer nok til å ta klyster om det passer sån. Jeg er ikke redd for å bæsje under fødselen. Det er veldig vanlig og alle er vant med det. Fordelen med klyster er, i følge legen min, at jeg da får tømt tarmen. Det gjør det lettere å få presset ut barnet. Blir litt bedre plass. For meg er det en veldig god grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...