Gå til innhold

Dumt å skaffe seg katt rett før nytt barn i huset? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Vår kjære følgesvenn gjennom tre år, ble påkjørt og avlivet for noen måneder asiden, og tanken var å ikke skaffe oss noen ny før kanskje til neste sommer en gang. Siden det da blir det styret med kasse og alt det der. Men jeg kjenner jeg virkelig savner å ha katt, og nå i dag i avisen stod det en annonse fra en nabo her som skal flytte. De har funnet en kattefrøken på ca.5mnd (den er ikke deres altså, men ingen har etterlyst den). De skal som sagt flytte, huset er nettopp lagt ut til salgs, så det haster litt at hun finner nytt hjem. Dette er jo ikke en kattunge som bruker kasse, siden den da er vant til å være mye ute. Jeg fikk helt vondt av den da jeg leste annonsen,er det dumt å overta den nå rett før fødselen?

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er dumt nei. Barn har bare godt av å vokse opp med dyr fra første stund:O) Vi hadde katt forrige gang å har den selvfølgelig enda. Hehe.

Selvfølgelig passe på at dem ikke er alene i rommet den første tiden.

Æ vil ikke ha skaffa mæ katt rett før babyen kommer... men man e jo førskjelli... vi hadd katt før frøkna kom tel verden... men den bei plutseli borte... vi trur faktisk den e kommen telbake nu... så en som ligna vældi... men den e bidd vill... dessutn så ikke katta ut længer... stakkars pusn... så hadd vi fått tak i den så hadd den bidd avliva... Men vi bestemt oss førr ikke å få ny katt enda i allfall... vi fant ut at vi sku få di ongan vi sku ha først... Da slepp vi å attlett på at katta legg sæ i babykurven etc.

Men som sagt man e førskjelli ;D

Jeg er veldig glad i dyr og har alltid hatt dyr, men jeg ville definitivt ikke tatt til meg en katt nå får ungen kommer. Skjønner at du synes synd på katten, men det er mange dyr som har det slik - det er liksom ikke din jobb å være den barmhjertige samaritan nå. Tenk bla. på allergi, bakterier osv.

Å ta inn et dyr i huset krever en god del av den nye eieren. Katten skal ha oppmerksomhet slik at den finner seg til rette, spiser og blir vant til nye mennesker og nytt miljø. Mye av det samme som en baby. Og jeg vil regne med at det er babyen som prioriteres først av de to.

Dette er noe som dere selv må vurdere hva dere har tid og energi til. En voksen katt er ikke like krevende som en kattunge, men kan jo også stille en del krav til dere.

Vi har katt selv, og er veldig spent på hvordan det skal gå å få en baby i hus, for han er jo temmelig sær og spesiell : ) Meb vi må jo bare tro at det skal gå bra!

Lykke til, uansett valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...