Gå til innhold

Da lille Camilla kom til verden. (--Ble litt lang--)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde liten tro på at min lille jente ville se dagen lys før nærmere termin, men hun ville komme ut 8 dager før termin ;o)

Etter mye kynnere i over en uke begynte jeg med maserier i helgen. Jeg og min kjære gikk og la oss i senga og så på håndballkampen på tv søndag kveld. Hadde litt irriterende maserier som ikke gjorde vondt i det hele tatt, men sa til mannen min at vi fikk gå ut å gå en tur så kanskje hvis det virkelig var noe som var på gang så fikk vi hjelpe til med å gå en tur.

Da vi kom hjem fra turen var det helt stille i magen. Så jeg gikk og la meg og tenkte at det var veldig greit at det roet seg, for jeg skulle på lunsj til ei venninne dagen etterpå.

Da jeg endelig kom meg i seng så fikk jeg en rar følelse nede i underlivet. Kjentes ut som noe "slapp taket", og fikk ubehagelig vondt i magen med en gang. Tenkte som så at det var nok bare litt luft i magen som gjorde at jeg fikk litt mageknip. Men så skjedde det igjen rett etterpå. Prøvde å rope inn til mannen min, men han satt og hørte på musikk i stuen, så jeg gikk heller inn til han. Fortalte han at jeg lurte på om noe var på gang, men at jeg var litt usikker,.

Hadde da rier med 2 minutter mellomrom fra første "mageknip. Vi ble enige om at vi skulle ringe å høre med fødeloftet om vi burde komme inn til en sjekk. Jeg var fortsatt litt usikker på om det var igang, men syntes det var greit å få en sjekk. Så vi fikk beskjed om å komme innover.

Mannen min ble litt stresset over at det bare var 2 min mellom hver rie, men jeg var overbevist om at dette ville gi seg før vi kom til sykehuset.

Da vi kom opp til fødeloftet ble jeg satt i en stol for å måle rie aktiviteten. Det var en fæl opplevelse for jeg satt der med sterke rier som ikke viste igjen på måleren. Ble spurt om hvilke ønsker jeg hadde under fødselen. Sa at jeg ville ha klyster og badekar.

Ga også tydelig beskjed om at jeg ville ha klyster NÅ , men fikk beskjed om å bli undersøkt først for å se hvor langt vi hadde kommet. Jordmora ble litt sjokket da hun sa det er jo full åpning. Babyen kommer hvert øyeblikk!!! Tror vi ble litt stresset heile gjengen, for vi hadde jo kommet inn for 30 min siden, og ingenting var klart.

Så i løpet av 10 min ble alt av fødeutstyr funnet og jeg fant plassen min i sacco-sekken,vannet ble tatt og så var Camilla ute på 2 press rier. :o))

Det hele gikk altfor fort for min del. Gikk ikke helt opp for meg med en gang at jeg faktisk var ferdig med fødselen. Fikk også høre i ettertid at de ikke trodde jeg var så veldig langt kommet i fødselen, for jeg var så rolig.

Jordmora sa også at hadde vannet mitt gått hjemme så hadde hun blitt født hjemme. Litt skremmende og tenke på nå.

Så dette var min historie, gleder meg til å få høre deres etterhvert :o))

Klem

Fortsetter under...

det er rart åm lese hvor fort det går med alle desemberdamene så fort dem er på sykehuset, hehe! :o

hørtes ut som rn grei fødsel dette :) gratulerer igjen med jenta deres og ønsker dere alt lykke :)

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...