Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 hva gjør dere for å aktivisere babyene? hvordan er dagen deres?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 hun aktiviserer seg stortsett selv..nå ligger hun på gulvet å leker med bamsen sin(sånn fisher price som synger osv..) hun igger å ruller frem og til bake mens hun holder på den... hun liker stortsett veldig godt å ligge på gulvet..ruller seg rundt over alt... i det siste har hun begynt å øve seg veldig på å løfte seg opp på hendene... i sted fikk hun beina med seg..men datt fort ned igjen.. jeg sitter meg ofte ned på gulvet med henne hvis hun blir urolig..så finner jeg frem noen leker som hun leker med... i går var vi i åpen barnehage..det var veldig greit..masse nye leker og mange andre barn.Det var veldig kjekt syns hun.... før lå hun masse under babygymmen,,men den bruker hun nesten ikke lenger.. ruller seg alltid vekk fra den...hehe...
Gjest Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Min aktiviserer seg selv (blir 7 mnd. ná den 3 desember). Han er tidlig ute, og har krabbet lenge ná, og reiser seg oxo opp ved móbler og stórre ting. Dessuten har han en storebror pá 20 mnd. sá de 2 leker seg godt i lag - det gjeveste er á leke med biler eller gjemsel med storebror. Ellers sá er det oxo veldig interessant á krabbe ut pá kjókkenet og pá badet og sitte og se og róre pá ting og tang der. Nár vi er ute i parken sá rusjer vi oss og á sitte i huska er det morsomste - samt á spise sand sáklart.....
Katta&Eira Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Min ligger på magen i sengen eller på leketeppe og leker for seg selv. Hun klarer å ake seg rundt for å få tak i leker, og synes det er veldig gøy hvis noen plasserer en leke slik at hun må jobbe bittelitt for å få tak i den. Hvis hun sutrer eller "kjeder" seg, pleier det å være enten fordi hun er trøtt eller sulten. Eller vil ha ny bleie ;-) Hvis det ikke er noen av de, lar jeg henne sutre litt, så plutselig finner hun ut at en leke hun nettopp syntes var dødsteit, faktisk er ganske spennende likevel. Når hun er slik hjelper det ikke om jeg finner frem nye leker til henne eller viser henne gøye ting hun kan gjøre med dem. Noen ganger vil hun bare finne ut av det selv. Noen sier at jenter er flimkere til å engasjere seg selv enn gutter frem til ca 5-6 år, da er det guttene som leker for seg selv og jentene som må engasjeres. Men det er bare noe jeg har hørt, vet ikke om det er hold i det. Har du gutt?
TORO-husmor Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Lillegutt leker mye på gulvet. Han drar seg framover nå og utforsker både stua og kjøkkenet. Lekene hans ligger litt strødd utover så han finner alltids noe å holde på med. Men det som er mest spennende er det han bør holde seg unna: vedovnen, ledninger/ kontakter og katta når hun spiser... Han kan leke ganske lenge om gangen, men når han blir lei vil han gjerne bli båret rundt. Han slår seg sjelden til ro i fanget. Det må liksom skje noen ting. Han liker å bli kilt og "herjet" litt med. Da flirer han godt. Jeg pleier også å synge for han. Og innimellom sitter han i vippestolen sin og ser litt på tv. Fargsterke animasjonsfilmer er stor stas!
sara&prinsen Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 heisann! æ som va HI, va ikke helt meninga den sku være anonym;p jaja....har en gutt på snart 7 mnd. han krabbe ikke, snur sæ veldi sjelden. vet ikke om det e bevist eller ubevist, men det ser ut som han gjør det bevist en sjelden gang når han gjør det. han bruke å ligge på magen mye på gulve, men blir som regel fort lei....fornøyd om æ ligg der lammi han, men hvis æ ska ligge på gulve hele dagen får æ gjort lite anna:p ellers bruke æ å synge å han bruke å sitte på fange å lese bok. ellers trille vi tur mens han e våken å e av å til ute å kjik. men føle liksom at han kanskje kjede sæ ltt av å til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå