Gå til innhold

Betaling av dagmamma

Anbefalte innlegg

Vi har en dagmamma som kun jobber paa skoledager; dette er hennes oenske, og hun passer derfor kun laererbarn.

Vi har en diskusjon naa siden juleferien kommer opp; Hun mener hun skal ha halvt betalt for de dagene gutten vaar IKKE er der (gjelder skoleferier). Jeg sier at vi ikke skal betale for disse dagene da hun ikke har et tilbud til soennen vaar.

(I kontrakten staar det at vi betaler naar soennen vaar er syk, naar vi velger aa ta fridager og ved vaare (foreldres) sommerferie - vi betaler ikke naar hun har sin sommerferie.

Skoleferier staar nevnt i kontrakten, men er ikke fylt inn, bare satt en strek over feltet som skulls vaert fylt ut.)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7263435-betaling-av-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er hun som spesifikt har sagt at hun ikke ønsker å ha barna i skoleferier (selv om dere skulle ønske det), og det heller ikke står spesifisert i kontrakten at hun ikke jobber da, blir det vel trekk i lønna når hun ikke vil ha barna da. Ellers blir det vel litt gråsone tenker jeg. Klart, hun trenger penger inn, men det burde jo stå i kontrakten at det er stengt, og hvordan det gjøres med lønna.

Så dette bør dere få inn i kontrakten, på en eller annen måte. (Enten at hun skal ha fri med lønn, eller uten lønn, eller halv lønn, eller hva dere måtte bli enige om :-) )

Hvis det står i kontrakten at hun kun jobber skoledager så synes jeg saken er grei. Juleferien er jo ingen skoledager, så synes ikke dere skal betale.

Så de dagene mellom siste skoledag for året og den første neste år skal dere ikke betale noe for. Halv betalt er bare hennes måte å prøve sehg på.

Takk for svaret; jeg mener ogsaa jeg ikke skal betale.

Selv om jeg jobber paa det lokale colleget har jeg ikke like mange uker ferie som studentene, og maa selvsagt finne annen hjelp naar den tiden kommer at jeg ikke kan ta meg fri for aa se etter han selv.

Takk for svarene; det hjalp med aa se at jeg har rett i denne saken:o)

Men bhg tar vel betalt i bhg's ferier (untatt juli måned)?

Trodde bhg tok fast pris hver måned enten det var jul eller påske eller planlegging eller inneklemt fredag etter kristihimmelfarts dag....

Og barnehagestøtten, får du beholde noe av den for deg selv ,når det er barnehageferie?? Eller går hele støtten til barnhagen hver eneste måned om du har barnehageplass?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...