Gå til innhold

Det er kort mellom himmel og helvete :o(

Anbefalte innlegg

Skrev i går at jeg var gravid, og hadde vært hos fastlege å fått bekreftet graviditeten. Så kom dagen i dag,,, Har vært til ul å Riksen, og der kunne de ikke se så mye, bare en avlang "greie", men ikke noe mer. Den var kun noen mm stor, og legen mente at dette ikke var noe.

Tok HcG prøve hos fastlege i går, den var på 49,35. Etter siste mens å regne skulle jeg vært 7+6 i dag, men det stemmer jo helt tydelig ikke. Har tatt ny prøve i dag, og skal ta prøve på fredag...

Hadde siste mens 7. okt, men har hatt veldig variable sykluser det siste året, alt fra 23 til 48 dager. Den 17. nov hadde jeg en rar blødning som minte veldig om festeblødning, og var det det, er jeg ikke mer enn 5+2 ell noe i dag. Får uansett ikke dette til å stemme!!!

Dere som har målt HcG, hvilke res har dere fått, og på hvilken dag?!?!?!

Klemmer fra en supertrist

Fortsetter under...

Føler veldig med deg nå, ikke lett å leve i uvisshet. Jeg har dessverre aldri kommet så langt at HCG nivået mitt har blitt målt, men ut fra det jeg har lest tidligere høres det ikke ut som du er nesten åtte uker på vei, men kanskje i uke 5? Regner med at andre har større erfaring når det gjelder HCG og kan gi deg noen svar.

En kjempestor oppmuntringsklem fra meg- krysser fingrene for deg.

Dette var trist lesing. Grusomt å leve slik i uvissheten. Mine hcg-målinger er bare elendigheten, så skal ikke gå innpå det. Fælt å måtte gå å vente helt til fredag med å måle på nytt, men det er den eneste måten å få vite helt sikkert hvordan det står til.

Ønsker deg lykke til i de neste "endeløse" dagene. Måtte de gå fort.

Trøsteklem

Huff dette var jammen trist. Det er en berg og dalbane for oss som sliter med aa bli gravid.

Jeg har vaert gravid to ganger, foerste gangen var hcg 150 og noe paa dag 14, og andre gangen var den paa 352 paa dag 14. og den var 800ish paa dag 16.

Saa en hcg paa 49 naar du er 7 eller 5 uker paa vei hores ikke helt riktig ut.

Klem fra

Neiiii!!! Åh, så utrolig trist å lese om dette. Men det kan jo være at du ikke har kommet så langt i graviditeten enda. Håper, håper, håper at det er årsaken bak!

Jeg tok ul i uke 10+3 og da var fosteret bare 4 mm stort. Viste seg at jeg hadde en MA uten at jeg visste om det. HCG verdien min på dag 14 var på 534, men vet at dette kan variere veldig fra person til person. Noen har høy verdi mens andre har ganske lav.

Jeg føler med deg...

Trøsteklem fra

Gjest Bjørnen Collargol

Dette var ikke noe hyggelig lesing Mayla :-(

Jeg som var så sikker på at denne gangen går det bra, men det kan det jo enda også. Kanskje du bare er mye kortere på vei enn det dere først trodde. Husk at det tok lang tid før at du endelig fikk bekreftet graviditet, da er det mulig at du har hatt veldig sen el.

Ang hcg verdier så kan ikke jeg hjelpe deg desverre. Jeg har aldri fått målt mine verdier så disse kan jeg ingen ting om desverre.

Skal krysse fingrene for deg og håper at det går bra.

Stoooor klæm fra

Annonse

Det er visst kortere vei enn jeg trodde... Sykepleieren hadde sagt feil. verdien er 4935, uten komma!!!! Det var i går og i dag hadde den steget til 5730, noe som visstnook er kjempe bra :o)

Er så glad at jeg bare gråter...

ikke for å være en gledesdreper, men hcg steig hos meg ved en MA. Fant det ut da jeg var 8 uker på dei. Var inne på ul, og de såg ingen hjerte aktivitet! De var veldig usikker på om det var fordi jeg ikke var så langt på vei som de trodde(har og uregelmessige sykluser) Tok bl.prøve den dagen, og to dager etter. Hcg hadde steget fint, som normalt, men de kunne fortsatt ikke se hjerteaktivitet, men kun at det hadde vært et embryo. Var da til utskrapning to dager etter.

lykke til

Annonse

Jeg har en MA nå og min hcg har steget veldig bra siste uka. fra 8900 til 42000. De kan likevel ikke finne noe foster eller hjerteaktivitet, men plommesekken har vokst. Skjønner ikke alle disse forskjellige måtene å miste på. I utgangspunktet er jo ting fint hvis hcg stiger, så du må prøve å slå deg til ro med det! Var ikke meningen å uroe deg altså.

Ønsker deg masse lykke til :)

ånej.... Dette er så trist...

Jeg hadde en ma i sommer, jeg hadde veldig lav hcg til å begynne med, bare 26 på dag 14. Denne doblet seg så som den skulle og jeg var glad inntil det ble bekreftet ma på første UL i uke 10. Da hadde jeg en hcg på 15000.

Denne gangen hadde jeg hcg på 59 (tror jeg) på dag 13 og på dag 17 var den steget til 346. Jeg er ennå ikke sikker på om vi har lykkes, det får jeg vite på mandag...

mange trøstebamseklemmer fra

Takk for all støtte, det varmer :o)

Snakket med fastlege i stad, og hun mente at hcg ikke skulle stige ved MA. Når hcg sluttet å stige var det det første tegnet på ma, så hun trodde ikke det var aktuelt... Men hun nevnte noe om Molla, eller noe sånt, som de oxo nevnte på Riksen i dag.

Da danner det seg morkakevev som lager hormoner, men inget foster, og dette kunne surre å gå i mange, mange uker. Hun mente jeg bare skulle smøre meg med tålmodighet og vente til ul neste uke!

At det aldri kan være noe som er normalt!!!

ÅH kjære vennen!!!

dette var veldig trist å lese......

sender en stooooor *trøste klem* (selv om det hjelper veldig lite akkurat nå da.....)

Lykke til!

er man gravid har jeg hørt hcg er på over 200-300.......

hei du!!

Det heter blæremola, og det samme hadde jeg!!

Viss det viser seg at det er det du har, så er det bare å spørre meg, tror jeg har fått med meg det meste på det område. Men krysser fingrene for at du ikke har det!!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...