Gå til innhold

Sjokoladekake rett i søppelet..... snufs...

Anbefalte innlegg

Nå e ikkje eg så veldig god på baking og sånn... Klarte tilogmed ikkje lage 1-2-3 sjokoladekake!!!! hahaha!!!! :)

Har en tendens til å lese LITT for fort på bake-innstruksene. Fikk ikkje med meg at olivenolje satte smak på kaken, og at eg IKKJE skulle smelte smøret te sjokoladekremen te å ha oppå kaken...

Kaken smakte BLÆH og eg blei kjempeskuffa:( Hadde jo bare SÅÅÅÅÅ lyst på kake då...

Får prøve meg på noe annet idag,tror eg...

Noen forslag??? E blitt så vannvittig sjokoladegal i det siste...Hihi:)

Fortsetter under...

tihih... :D sorry, måtte bare le litt jeg :D skjønner godt hvordan det er.. har såååå lyst på sjoko osv.. men liker ikke bake selv, og hvis jeg gjør det går det litt fort i svingene og blir litt feil óg :D

søndag ble jeg glad derimot... kom hjem fra middag hos svigers (som bor bare 2 min unna) og gikk for å ta meg en dusj.. da jeg kom opp i stua luktet det deilig.. brownies! :D søte snille sambo som hadde laget den og satt i ivn mens jeg var på badet :)

brownies er best! :D

For ein snill sambo du har:) tror ikkje eg tør å la min sambo begynne på noe baking... Tror aldri han har bakt noe i hele sitt liv, så det tar eg ikkje sjansen på...;) Hehe:))))

Men brownies hørres supergodt ut:)

He he, måtte dra litt på smilebåndet nå ja. *tihi*

Sitter i skrivende stund å slikker glasur til sjokoladekake ut av en stor bakebolle. Pappa har bursdag i dag så jeg å lillegutt baka sjokoladekake til han i går. Jeg for min del synes den ustekte kake deigen og glasuren er det beste med hele kaken nam nam!!

Har laga sjokoladekake med kefir og o'boy, si ifra om du vil ha oppskrift fordi den er veldig enkel å lage! bare å blande alt i en bolle å røre med mikser.

Annonse

Skal bli! :)

3 egg

375 gr sukker

375 gr hvetemel

1,5 ts natro

1 ts bakepulver

1,5 ts salt

3 ts vaniljesukker

2 dl o'boy

5 dl kefir

200 gr mykt smør

Jeg knuser egg og visper i sukkeret. Har i kefir og deretter alt det tørre.

Stekes på 175 grader i 30 - 40 min. (stor lanpanne)

Kaka blir ikke så veldig høy.

Glasur:

100 gr smeltet smør

5 dl melis

2 ts vaniljesukker

6 SS O'boy

1/2 dl varm kaffi

bland alt og smør over kaken . Dersom den blir litt rennende ha i litt mer melis. Jeg måtte gjøre det i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...