Madamina Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Kan man varme mosen to ganger? Jeg tar først halve glasset og varmer det med litt vann. Dersom gutten vil ha litt mer, tar jeg litt mar og varmer det. Men så bakvindt. Hva om jeg varmer hele glasset og gir direkte fra det til han sier stopp og gir resten neste dag? Det står at man ikke skal gjøre det. Men det blir vel ikke mer bakterier i mosen om han slikker på skjeen enn det blir på smokken som han sutter på i 2-3 dager før den rengjøres skikkelig? Mosen varmer jo også bare til lunkent, så den kan vel varmes opp igjen? Så styr å mose epler selv i starten når han bare spiser litt. Et glass går hittil til 2 måltider. Banan funker selvsagt kjempebra å mose selv etterhvert.
børdi Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 baktereiene florerer når de varmes opp, kjøles ned og varmes opp igjen.....Og det er helt andre bakterier i mat enn på smokken.. I mat kan det være farlige bakterier. Ville ikke varmet mosen opp flere ganger nei...Ville heller fortsatt som du gjør jeg...:-) Ps, micro går fortere.. bare noen sekunder å varme det der.:-)
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 hvis du har hatt skjeen han har spist av oppi glasset burde du nok ikke spare det pga. bakterier. vi tar litt av glasset i en skål og varmer i micren med en ren skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå