Gå til innhold

Godgutten ble storebror 24.11.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager på overtid våknet jeg kl 8 av tak nederst i magen. Var ikke veldig vonde, men ubehagelig. Etter en stund fant jeg ut at de kom jevnlig. Var kun hvert 20 min i tre timer. Klarte å prate og bevege meg under de, men forstod det var rier. Så ble det plutselig 10 min mellom og jeg bestemte meg for å gjøre meg klar til å reise. Gikk i dusjen og mannen ringte for å ordne barnevakt. Riene begynte å komme med 5 min mellom så jeg ringte føden og sa vi kom. Var på føden kl 14. Da var det fremdeles 5min mellom og temmelig vonde rier. Hadde 6cm åpning og sprengt vannblære. Fikk gå i badekaret og det lindret veldig. En liten stund etter var det vaktskifte og jeg ble kjempeglad da jordmoren jeg gikk til + tok imot forrige gang kom inn og spurte om hun kunne ta oss. Har veldig god kjemi med henne. Jeg slappet veldig godt av mellom riene og det hjelp meg til å takle de greit. Klokken 16.30 begynte jeg å fryse veldig (På overkroppen som var over karet) og riene var enormt tette. Valgte å gå ut. Hadde da 9,5cm åpning, så jordmor tok vannet. Plutselig fikk jeg nesten 10 min uten vonde rier. Var helt fantastisk. Men oppdaget 16.45 at det bare var stille før stormen for da kom pressriene. Det var først nå jeg kansje kunne ønsket bedøvelse, men gikk helt fint uten. Etter 17 min var verdens nydeligste jente ute. 3446g, 48 cm lang og 35 cm rundt hodet. Hun kom med armen først, så øret var helt sammenkrøllet =). Trodde knapt jordmor når hun sa jeg ikke trengte sy et eneste sting. Hadde kun noen småskrubbsår som gror av seg selv. Fikk ligge på hotellet i to døgn etterpå. Helt topp!

Nå bare koser vi oss hjemme. Hun sover stort sett hele tiden. Er kunn våken litt når hun skal ha mat. Storebrorsynes det er veldig stas med babyen. Skal kose og holde henne hele tiden. Men er også litt sjalu. Styrerog krever mye mer oppmerksomhet fra oss. Ikke lettå være 23 mndog måtte dele all oppmerksomheten. Prøverå bruke mest tid på ham iom hun sover stort sett.Så det går fint. Trenger bare litt tilvenning.

.....Hm ble litt langt dette... Ville egentlig bare fortelel at jeg endelig hadde fått prinsessa mi og si til alle at dere har noe fantastiski vente! Lykke til med resten av svangerskapet alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere SÅÅÅÅ mye:)

Glede oss kjempemasse til det blir vår tur:)

Skrevet

gratulerer med jenta, og kos dere masse

Skrevet

Høres ut som en flott fødsel! Gratulerer med jenta! :)

Skrevet

Takk skal dere ha! Ja, det var en fin fødsel. Syntes fødselen var fin med førstemann, men denne gikk enda bedre...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...