Gå til innhold

beregning av termin


gobop

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig hatt mensen rundt 18. nov - dermed testet jeg meg på mandag 20 og var gravid :) dermed regnet jeg ut termin fra den 16/11 som jeg mener var 1. dag i siste mens.

 

Jeg lurer på om det er mulig at dette var en "uekte" mens, og at jeg ble gravid tidligere?

 

Skal ikke til første kontroll før neste år....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du testet positivt 4 dager etter 1. dag i siste mens, så ville jeg vil nesten tro at det ikke var en ordentlig mens, nei... Kan ikke se for meg at du har rukket å ha hatt mensen, EL, blitt gravid og fått opp hcg nivået på kun 4 dager. Tenker du kan ta utgangspunkt i 1. dag av forrige mens:) Da får du kanskje komme deg på kontroll i år da! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så! Da blir det vanskelig å si, gitt. Men du kan jo dra på 1. kontroll før jul, hvis du har lyst? Det vanlige er mellom 8-12 uker. Har kanskje ikke så mye å si, for legen kan kanskje ikke hjelpe deg med å finne riktig termin ennå. Med mindre du tar en UL da:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei da :) Legen min hadde ikke ledige timer før jul, men jeg skal dit 2. januar, så da venter jeg i spenning! :D

 

Håper det er min regning som stemmer, så har jeg litt kontroll på hva jeg har gjort som jeg kanskje ikke burde gjort i perioden frem til jeg fikk vite det :) (en rødvinskveld + 2 ibux ved migrene :( ). Etter jeg tok testen er det bare kaffen jeg sliter med å styre unna i travle dager på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...