Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg er så slapp og lei,jeg orker ingening utenom det mest nødvendige:( Rydde og vaske hus og klær blir bare gjort når det er absolutt nødvendig.Når det gjelder å måtte gå ut for å ordne noe,så skjer det ikke,jeg avbestiller og utsetter alt!Jeg har så sinnsykt dårlig samvittighet overfor babyen min:((Men jeg er så trøtt og sliten,orker ingenting.Og jeg aner ikke hva som feiler meg..
mamman`te2flottegutter Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 hvor lenge siden er det du fødte da?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 idag merker jeg og at jeg er slapp.. datteren min har vært mye våken i natt...og har vært mye urolig nå i formiddag.... nå sover hun, og jeg spiser mat og slapper av..i steden for å rydde og vaske klær som planen var... men men,, til vanlig går det ganske greit...jeg får ikke alltid gjort så mye husarbeid..men vi pleier å gå en del ut..på besøk , på shopping, på tur osv... går veldig bra...
Englefjas Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Kanskje du er blodfattig eller mangler jern?
Janne&Noah Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Hørtes veeeldig kjent ut! Ufattelig krevende de små, og etter 9 mnd med svangerskap og fødsel så skulle man jo egentlig fått masse hvile. I stedet for er det nattevåk og amming, det tar jo veldig på. Jeg er alene om omsorgen og merker at det tar på med en unge som har kolikk og låsninger i nakke/rygg. Han er heldigvis bedre etter en runde med kiropraktorn da:) Men husarbeid og praktiske gjøremål, hehe, det blir ikke gjort så mye med nei! Men det fine er at det springer ikke avsted!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Min er ni mnd,så det verste trøkke har gitt seg,men jeg er helt uttafor alt.Men jeg ser andre er jo ut hver dag på tur,lager ordentlige middager rydder og vasker.Og jeg føler meg helt håpløs,sitter og ikke orker å reise meg engang... HI
Janne&Noah Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Hvorfor tror du selv at du er så sliten da?
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Stakkars deg, ikke kjekt å være så sliten. Kan jo være at du er sliten nettopp fordi det verste trøkket er over som du sier. Mange opplever at de først kjenner hvor sliten dem er når hverdagen er på plass og skuldrene senkes. Da kan man på et vis tillate seg å virkelig kjenne etter. Uansett årsak håper jeg at du snart kommer til krefter igjen og kan nyte den nydelige babytiden ) Klem til deg!
børdi Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 velkommen i klubben:-( Sannheten er at jeg i alle fal likke klarer noe. Har konstant smerter i kroppen, er trøtt og slapp bestandig. Føles som om jeg går rundt i en evig bakrus...
adelia*termin 18/10* Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Det kan hende jernlageret ditt er lavt. jeg hadde det sånn etter nr 1. var faktisk til legen flere enn en gang. til slutt ba jeg om den blodprøven. Den viste at jernlageret mitt var TOMT. begynte å spise jern og ble mye bedre. Er verdt å sjekkke i allefall
Janne&Noah Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Og ikke minst- prøv å drite i det du ikke får gjort, la det ligge! Hold deg unna folk som stjeler energien fra deg og gjør det du har lyst til i en periode, så sant du kan. og ikke ha dårlig samvittighet ovenfor babyen din, han har det sikkert helt topp.
mamma_til_Thea Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 Ta småen med deg i sengen og kos/kvil og sov ut der. Husarbeidet løper ikke ifra deg! Kanskje burde du vurdere noen til å passe barnet ditt om så bare for et par timer så du får tid til å spise, dusje og stelle deg eller rett og slett bare sove. Utrolig hva et par timer uavbrudt søvn gjør! Har samme problem selv, føler meg ofte trøtt og sliten. Ting jeg planla dagen før blir ikke gjort, men husk at først og fremst så skal du nyte dette året hjemme. Det er faktisk ikke meningen at vi SKAL gjøre så mye. Bare sove og kooose seg med den lille. Løsningen for oss ble trilleturer. Går tur hver eneste dag! Om det regner eller snør, da kler vi oss bare litt ekstra. Frisk luft gjør godt!
Gjest Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 Var like sliten som deg. Har starta på jernitilskudd (ba legen sjekke det på 6 ukers kontroll) og tvinger meg selv til å trene litt hver dag. Nå har jeg mye mer energi. Husk på å få i deg nok mat også da..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Har det på samme måten her også :-( Jenta mi er bare 6 uker og hun er egentlig ganske rolig, men sover veldig ujevnt om nettene. Jeg vet at det bare er sånn i starten, men det hjelper ikke likevel. Jeg er helt slått ut etter en våkenatt og merker at jeg har null energi dagen etter til å gjøre noe, det være seg husarbeid eller noe utenfor huset. Har en fireåring som skal følges i barnehagen og han er selvfølgelig på beina kl 06 om morgenen når faren går på jobb. Utrolig slitsomt når jeg endelig kan få sove litt fordi babyen endelig har sovnet, så våkner storebror selvsagt. Jeg synes ikke det var så veldig gøy å gå hjemme når han var liten heller, følte meg "fanget" i huset og savner det daglige samværet med kollegaer og jobben. Jeg er nok ikke laget for å være hjemmearbeidende, synes det er utrolig kjedelig med dager som består av bare husarbeid og handleturer på senteret :-( Ble syting det her, jeg vet at ting går seg til etterhvert - jeg koste meg litt på slutten av permisjonen sist iallfall, når ting var blitt mer under kontroll. Satser på at det samme skjer nå. Jeg skjønner iallfall godt hva du mener. Klem til deg
Luca Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 Sjekk stoffskiftet ditt, det kan ha endret seg etter graviditet. Og hvis det er i ubalanse, er det ikke rat du føler deg trøtt og sliten. Jeg har vært veldig llite våken med jentene om natta, bortsett fra nattpupp da, men har opplevd noen ganger hvor lillenupp plutselig har vært våken et par timer midt på natta. Da er jeg rimelig sliten dagen etter, så hadde jeg opplevd det mye hadde det tatt på tror jeg. Legg deg å sov sammen med babyen på dagen hvis du bare har en, hadde blåst en lang marsj i alt som må gjøres for dette må jo være snakk om en overgangsfase vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå