godiva med 3 gull Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Skjønner ikke noe av disse utregningene jeg... har jeg funnet ut. Når jeg logger meg inn står det at jeg går i min 28 uke. (byttet idag) Etter mitt hode er jeg fullgåtte 26 uker til torsdag.30. altså 26 +5 idag.. noen som har noen setn som kan få meg til å forstå dette??? Og kall meg gjerne treg... føler meg sånn akkurat nå... Mulig karakteren 2 i matte har skylden Har termin 1.mars. takker for all mulig hjelp..
*Anna* Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hehe, det er ikke enkelt med denne regningen ) Men dersom du er 26+5 i dag, er du fullgått 27 uker til torsdag, ikke 26. Uke 1 begynte jo på dag 1, så du var fullgått 1 uke når du var 1+0. Ifølge babyverden sin terminkalkulator er du fullgått 27 uker i dag (la inn termin 1. mars). Da regner bim at du er i uke 28 (på samme måte som at når du fyller 27 år begynner du på ditt 28.) Da blir det bare 2 dager i forskjell på din regning og bim/barneverden sin. Hvilken termindato har du lagt inn, mens-termin eller ul-termin? Kan det være at du har regnet etter den ene, mens du har lagt inn den andre som termin på bim? Jeg har fått samme dato på begge terminene, så slipper heldigvis det problemet )
Gjest Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Tror det har noe med at enkelte steder regner de et svangerskap som 40 uker (som her på BIM), andre steder som 40uker +2 dager (som f. eks på babyverden). Etter BIM så er du 27 fullgåtte uker i dag. Regner du svangerskapet som 2 dager lenger, så er du 26+5. Så det kommer an på hva man regner etter.
*Anna* Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Er du sikker på at det blir riktig? Man regner vel dag 1 som første dag av siste mens, uansett om man regner ett svangerskap som 40 eller 40+2, så terminen blir forskjøvet, men ikke hvor langt man er på vei. Eller er jeg helt på jordet nå..?
godiva med 3 gull Skrevet 28. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2006 Og der ble det plutselig lys i enden av mørket... he he. Tusen takk, nå skjønte jeg det faktisk. Litt i svimen tydeligvis.... Jeg har regnet helt feil. Aner ikke hvordan jeg har tenkt, men jeg har tenkt 26+5 idag og begynner på 27 til torsdag (1.mars er en torsdag om jeg ikke har tatt feil der også) så jeg har stjålet en uke fra meg selv. igjen mange takk for hjelpen!!
godiva med 3 gull Skrevet 28. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2006 Da tenker jeg min lege regner 40+2 jeg da.. har lagt inn 1.mars som termin. og trodde man regnet første dag i siste mens og derfra... Da er jeg fullgåtte 27 uker idag el torsdag alt ettersom 40 el 40+2, og det viktige for meg er at jeg har 13 og ikke 14 uker igjen. he he. selv om 1 mars er 1 mars.. meningen jeg skal settes igang 2-3 uker før pga str på barna jeg og min samboer lager.. hehe. så da har jeg kanskje bare 10-11 igjen..
Gjest Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 hehe, jo du har vel rett i det.. nei, jeg vet virkelig ikke. Vet bare at de regner forskjellig lengde på svangerskapet på forskjellige steder. Jordmor og lege bruker som regel 40+2, samme som på babyverden.no. Men er i grunn enig med deg i at da er det terminen so blir forskjøvet. Men hvis du regner etter unnfangelse, så blir det jo annerledes igjen. Jeg, for eksempel, hadde korte sykluser, og kan ikke bruke de vanlige terminkalkulatorene pga at jeg tror jeg hadde eggløsning på dag 10, ikke dag 14 som alle går ut fra. Dermed blir "mitt" svangerskap 4 dager kortere enn normalen.... Nei, ikke greit det der. Men jeg tror at du, HI, er 27 fullgåtte uker i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå