Gå til innhold

Valg av navn og mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere på hva slags ord som rimer på de aktuelle navnene?

Jeg synes Aurora er kjempefint men det rimer jo på et ord som ikke akkurat er flatterende for ei jente... Selv har jeg et navn som ligner veldig på et sexrelatert ord og ble ertet for det når vi var små. Jeg tok ingen skade av det, men man vet jo aldri om egne barn reagerer på samme måte. Er litt redd for å "lage" et mobbeoffer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner flere som heter Aurora, men ingen av de har blitt mobbet. Ikke tenkt tanken på det du synes det rimer på heller jeg

Skrevet

Synes ikke Aurora er et mobbe navn.. synes det er pent. men om man skal lage en regle så kan man jo finne rimeord, ant det du tenker på.

Jeg har et navn jeg alltid må stave for folk, pluss at det ikke uttales som det staves... Synes ikke det gjør noe jeg da, men har ikke blitt mobbet. Bare ofte kalt noe helt annet enn det jeg heter.

Tror trygt du kan ta Aurora, det er pent også.

Skrevet

Enig med Malin82! Kjempefint navn, og hadde vurdert det selv til vår sneip, helt til jeg kom på at datteren til ei bekjent heter det.. :(

(hun er for øvrig heller ikke blitt mobbet for navnet sitt, og hun går nåå i 5. klasse..) :)

Skrevet

Tror ikke det går an å helgardere seg for at barnet ikke skal bli mobbet for navnet sitt. Man greier alltid å finne noe som rimer eller lage stygge ord av navnet til noen. Eksempel:

Brit - Drit

Line - Pine

Knut - Stut

Birgitte - Fi**e

Skjønner?

Men at Aurora rimer på det ordet du sikter til har jeg aldri tenkt på, og tror heller ikke barn er så utspekulerte at de greier å komme på noe sånt.

Skrevet

Dette høres kjent ut! Jeg må og stave navnet mitt og likevel blir det feil for folk tror ikke på at det skal skrives slik... Hehe! En gang skulle jeg fikse et id-kort hvor navnet mitt var feil stavet. De som skulle fikse det opp trodde ikke på meg. :)

Skrevet

hva rimer aurora på????

Skrevet

:D Tydeligvis ingen fare her nei....

Ho.. Aurora.

Skrevet

åja..herregud!!!!er jo ikke meningen et barn skal vite det ordet en gang da...bruk aurora...

Skrevet

Man lærer mange fine ord i barnehagen og på skolen... Tror ordforrådet mitt kom der. Har aldri hørt et eneste banneord hjemme men det kom tidlig inn selv om det var "forbudte ord". :) Husker dere ikke at det var skikkelig knising eller måpende munn når noen sa faen? På et eller annet stadie forsvant knisinga og måpinga. :D

Skrevet

tror ikke det har noe å si på hvilket navn det er..unger finner noe stygt som rimer uannsett..

jeg heter noe så kjedelig som marita..og det rimer jo på rimelig mye lite trivelig.. men det er bare sånn det er..unger kan være grusome!

best er det vell å finne et navn som mamman å pappan liker og som passer til babyen...=)

Skrevet

Tror ikke det er navnet som gjør at noen blir mobbet. Heller måten barnet "bærer" navnet på.

Noen barn viser kanskje en svakhet og vips kommer de "store stygge" bøllene å utnytter dette... Og da finner de og noe som rimer eller passer til navnet, finnes nok noe sygt som kan henges på alle navn som kan være sårende.

Skrevet

Bra å høre. Kanskje det blir en liten Aurora i mai. :)

Skrevet

Aurora er kjempefint...

Men det skal jo være sagt at noen navn er mer disponert for mobbing enn andre, så det er jo lov å tenke tanken.

Men vil ungene mobbe, så finner de en grunn enten det er for navnet eller noe annet...noen får jo kallenavn som ikke ligner på navnet sitt engeng.

Skrevet

Har aldri tenkt på "det" ordet i forbindelse med Aurora. :)

Synes forresten det er et fint navn.

Tenker også at vi ikke vil velge noe som ligner for mye på andre stygge ord. Selvfølgelig kan man finne rimord på alle navn, men noen er jo lettere enn andre.

Skrevet

hei

Jeg synes det er et veldig fint navn jeg ;-)

Selv har vi tenkt Pernille og Theodor - vet jo ikke hva det blir enda.

Selv om legen sa at han mente det var jente - men jeg var jo bare 12 uker på vei da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...