Gjest Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 har nettopp vært hos legen og fikk beskjed om at jeg hadde sukker i urinen og at hune ville jeg skulle dra å få tatt en sukker test. mente dette kunne være tegn på sukkersyke!! pyton. men kunne og være bare graviditeten. men jeg får jo hetta selvfølgelig. hva gjør jeg nå liksom? ja jeg er en stor jente ,men har vært kjempeflink gjennom svangerskapet og det sa legen og. 7 uker igjen og + 8 kg! blir gal av alt styret, har bekkenplager og på toppen av det hele. så fortalte legen at det er "vanlig" at barn av sukkersyke må på intensiven når de er født for å få sukker intravenøst i ett par dager, og jeg som hadde gledet meg sånn til den føærste tiden med barnet. gikk glipp av denne med første mann og da det var ebdel komplikasjoiner. vil bare få ut ungen på en ok måte og nyte tiden!! uff dette ble klagete men det må ut!!
sarinamor Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Hei, Det er ganske vanlig med sukker i urinen når man er gravid. Kanskje du spiste for mye sukker dagen før du var hos legen. Mange gravide tar sukkertesten og det går bra med dem så ikke bekymre deg! Vent til du får resultater. Jeg har svangerskapsdiabetes selv og det har gått kjempe bra med oss. Det er lett å kontrollere. Jeg måtte forandre kosholdet litt og passe på hvor mye sukker og karbohydrater jeg spiser (noe alle gravide bør gjøre, egentlig). Jeg har fått ekstra oppfølging på sykehuset og føler meg kjempe trygg. Jeg har ikke fått beskjed om at babyen min må til intensiven etter fødselen. Det jeg vet er at dette er avhengig av hvor høyt sukker nivå er på fødselen. Hvis nivået er normalt, trenger babyen ikke å ligge på intensiven. Likevel skal jeg spørre legen. Håper at dette hjelper deg litt. Lykke til!
Gjest Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 tusen takk for raskt svar!! det hjalp litt. regner de med at du er kvitt problemet når du har født? og kan jeg få spørre om du er en stor damew eller om du bare har vært uheldig? har du tatt testen selv? hvordan vet de at det er svangerskaps diabetes? og ikke vanlig diabetes+
Bellen Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Hei:) Ville bare stikke hodet inn og si at jeg også testet positivt på sukker i urinen for to kontroller siden. Jeg fikk time dagen etter for å ta glukosebelastning, og denne prøven var fin. Så selv om de finner sukker i urinen din trenger det ikke være svangerskaps diabetes. Sist jeg var hos JM fant hun også litt sukker i urinen, så jeg fikk beskjed om å kutte ytterligere ned på sukkerinntaket (melk, juice, yoghurt, snop etc). Så ikke ta sorgene på forskudd:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 jeg har og sukker i urinen, tatt glukoste test,den var helt fin. Synes ikke det var noe snilt sagt av jordmoren din,før du har tatt den testen.Er jo flere gravide som skiller ut sukker i urinen,er noen hormonforandringer i nyrene eller noe,så det behøver ikke være sv.diabetes. Lykke til,det er sikkert ikke noe :-) uansett fikk jeg meg en tankevekker etter testen og holder meg så godt jeg kan unna sukker innholdig drikke/snop/kaker i ukedagene.
sarinamor Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Svangerskapsdiabetes slutter som regel etter at du har født, men man har høyere risiko for å få diabetes type 2 senere i livet, så jeg må prøve å fortsette med et sunt kosthold og trenning etter fødselen (noe alle bør gjøre ). Jeg var overvektig i begynnelsen av svangerskapet (10 kilo) og det var kanskje en faktør, men vi har diabetes i familien. Jeg tok testen da jeg var i uke 29 (er i uke 39 nå) og det er ikke så dårlig som andre sier. Du skal drikke et glass vann med masse druesukker eller noe lignende og sykepleier skal måle bloddsukkeret etter to timer (det er kjedelig å vente, så ta med deg ei bok). Hvis nivået ligger over grensen regnes det som svangerskapsdiabetes. Jeg er ikke sikkert om hvordan de vet at det er svangerskapsdiabetes og ikke vanlig diabetes, men jeg husker at de tok forskjellige blodprøver på sykehuset som konfirmerte at det var svangerskapsdiabetes. Hvis du har andre spørsmål om det kan jeg gjerne prøve å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå