Gå til innhold

bare i 14 uke men bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel var hos legen i går og ble sykemeldt for 14 dager blir nok lengre etter det også. men ho gir bare sykemelding for 14 dager om gangen.

Trodde ikke man fikk bekkenløsning så tidlig jeg, ihvertfall ikke når det er første barn. Men nå er det så ille at jeg knapt orker å gå. :-(

Dette svangerskapet vil føles langt er jeg redd.

Noen andre som har fått det så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bekkenløsning kan komme fra dag 1..alle gravide har det,men ikke alle merker noe til det..

jeg fikk bekkenløsning rundt uke 10 tror jeg..har vært 50%sykemeldt i snart en mnd,men tror ikke jeg vil klare å jobbe så mye engang.. enkelte kvelder er jeg så dårlig at jeg klarer bare å ligge..

men det har hjulpet en del å ha ei lita pute mellom lårene om natta..da får korsryggen støtte og bekkenet slapper av liksom..=)

godt med varme/kalde kluter også..

Skrevet

Jeg begynte å kjenne stikkene som senere skulle vise seg å være bekkenløsning kjempetidlig. Trolig i uke 7-8. En periode var det kjempevondt men i forrige uke ble det plutselig mye bedre. Nå har jeg ikke kjent noe på 5-6 dager. Selv om du har vondt nå er det ikke sikkert at det blir like ille hele perioden.

Skrevet

Jeg blei 100% sykmeldt med bekkenløsning i uke 14, og er fortsatt fullt sykmeldt, er 21+4 nå. Første svangerskap for meg også, og blei ganske sjokka når jeg fikk konstatert bekkenløsning så tidlig. Trodde ikke det var mulig, men kjenner dessverre veldig godt at det er det....

Lykke til! Ta livet med ro, og tenk på at det er verdt det når gullet kommer :)

Skrevet

jeg fikk smerter i uke 16, men ble sykemeldt 100% i uke 19. Er nå i uke 23. Synes tiden går greit, finner på mye som jeg ikke gjorde før. Svømmer masse, bra for bekkenet, avlaster og trener opp.

Skrevet

jeg fikk også foreslått svømming men tåler desverre ikke klorin så kan ikke ta noen turer til svømmehallen, men skal begynne hos fysioterapaut så snart jeg klarer å finne en, gratis i svangerskapet når du har rekvisasjon( eller hvordan det staves.)

Skrevet

Jeg må dessverre si velkommen i klubben.. :) Ikke noe artig med de bekken-plagene.. Jeg beynte å kjenne det helt fra førsten nesten, men måtte få rekvisisjon til fysio i uke 14, går på krykker noen dager for å avlaste, har vondt for å gå..

Hvis du har fått rekvisisjon til fysio, er dette gratis fram til 6 mnd etter fødsel, hvis det står bekkenløsning på diagnosen. Hadde veldig god nytte av det jeg, ble stadig bedre og mindre smerter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...