Gå til innhold

Oliver er født!!! Jippi!!! (lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i sekstiden onsdag 22. november av at det strammet og gjorde vondt nederst i magen. Dette hadde jeg jo kjent før også, så jeg turte ikke helt tro på at noe kunne være igang. Jeg lå og venta 20 minutter til klokka til samboeren min ringte og så sa jeg hvordan det var med magevondten. Nå har det seg sånn at jeg hadde hatt endel vonde kynnere og menssmerter i 14 allerede, så samboeren min svarte bare "uffameg" og stod opp for å gå på jobb. Jeg hadde også litt blodblandet slim når jeg gikk på do.

Da klokka var blitt 07.00 og sambo hadde smurt niste og var klar til å gå spurte jeg om ikke han ville vente og se litt hvordan det utartet seg. Riene (det hadde vært rier hele tiden, det vet jeg nå) hadde da blitt vondere og da jeg begynte å ta tiden var det 5 minutter mellom dem. Sambo sa at jeg skulle ringe føden, men jeg insisterte på å ta en dusj først. Det var deilig. Når jeg kom ut av dusjen kjente jeg at riene var blitt mer intense.

Jeg ringte føden 07.30 og fikk beskjed om at jeg skulle organisere livet mitt :) og komme meg ned til dem. Klokka 08.00 satt jeg i bilen med ganske sterke rier mens sambo leverte sønnen vår på 2 år i barnehagen. Han sa til de i barnehagen at han måtte skynte seg litt for han hadde en fødende dame i bilen. hehe.

På vei til sykehuset hadde jeg mange rier og nå var det 4 minutter mellom hver og de ble bare mer og mer intense. Vi hadde 45 minutter å kjøre så samboeren min var ikke så høy i hatten der han satt med meg ved siden.

Klokka 09.00 parkerte vi utenfor føden og vi gikk inn. Riene var nå så intense at jeg ikke fikk til å si noe som helst da jeg skulle henvende meg i luka. Sambo tok nå heldigvis over. Så kom det en barnepleier og hentet meg og sa at jeg skulle ligge med sparketest og diverse i en halv time. Det var vanlig praksis. På undersøkelsesbadet hadde jeg flere rier mens barnepleieren holdt på å gjøre klart. Til slutt sa hun at dette ble litt for intenst og at hun ville hente en jordmor som kunne se på meg.

Jordmora kom og så på meg under en ri og konkluderte med at hun ville sjekke åpningen. Mens hun holdt på utbrøt hun plutselig "Wow"! Jeg spurte hva det var og hun spurte meg tilbake om jeg ville tippe hvor mange cm åpning det var. Jeg visste jo ikke. hehe. Så sa hun at det var 5 cm allerede. Og det er jo de 5 første som er verst sa hun. (Jeg vet nå ikke om jeg er enig i det da men).

Vi gikk til fødestua klokka 09.15 og jeg fikk stå mens riene nå kom med et halvt minutt mellom hver. Det var veldig intenst, men samboer var flink å massere meg på korsryggen og det hjalp. Når klokka var 09.50 kjente jeg at jeg så smått begynte å måtte på do og da hadde jeg fått beskjed om å si ifra. Jeg kom meg da over i en seng og jordmor besluttet å ta vannet. Det sprutet :)

Riene ble igjen mer intense og jeg fikk trang til å presse. Jeg presset til klokken var 10.17 og da kom lillegutt ut. Det var deilig å få han ut. Jeg var midt i en pressri da han kom og jeg kjente smerten forsvant med en gang. Rien ble bare borte. Merkelig.

Jeg fikk han opp på magen min og han hadde mye svart ruskete hår. Han er verdens søteste lille gutt. Nå er vi kommet hjem og det eneste vi sliter litt med nå er såre brystvorter. Det er ikke til å spøke med. Oliver er veldig sugelysten så jeg håper brystene kommer seg etter hvert.

Ja dette var min historie. Jeg vil bare si at dette var en mye lettere fødsel enn den forrige jeg hadde. Eldstemann hadde liksom banet vei. Han ble foresten tatt med tang, men det er en annen historie.

Gled dere til å bli mamma!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh,gratulerer så kjempemasse med gutten deres:)

blir helt satt ut av å lese sånnt!helt nydelig!

men så godt for dere at det gikk så fort og greit! håper det går like fint for meg...

kos dere masse!!

Skrevet

Gratulerer...:) Hørtes ut som en veldig fin fødsel..:)

Lykke til videre :)

Skrevet

gratulerer som mamma til en fin gutt!:)

jeg blir veldig ivrig av å lese fødselshistorier,vel og merke, når det gikk så fint som med deg...liker ikke skrekkhistorier:)

håper brystvortene dine bestemmer seg for å spille på lag med deg snart....og lykke til videre som nybakte foreldre:)kos dere...

Skrevet

Gratulere så mye med vesle oliver. En flott historie du hadde skrevet...

Ønsker deg lykke til med hverdagen...

Skrevet

Gratulerer så mye og masse lykke til videre med veslegutten! Sånn fin fødsel vil jeg også ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...