Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Er det trygt å gi 1 åring rosiner? Har hørt at små barn ikke skal ha det i for store mengder iallfall, men når er det trygt å gi???
lowe Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Joda,du kan gi rosiner. Men som du sier,ikke for store doser. Husker ikke helt hvor mange gram i uka de kan få,men gi med måte du. Også er det jo så greit mot forstoppelse:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 lillegutt fikk en liten kopp med rosiner sist helg, (han er snart 13 mnd), og det gikk kjempefint. storkosa seg da ja! og som de andre sier er det flott mot forstoppelse noe lillegutt har hatt tendenser til etter han begynte med melk. ikke forstoppelse da, bare litt hard i magen.
majo Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Gullet koser seg med rosiner av og til. Ofte når vi er å handler,eg lager middag eller berre når vi er saman
Ranveig R Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1077537894.28 Barn under 3 år skal ikkje ha rosiner kvar dag, og skal heller ikkje ha meir enn ca 50g rosiner i veka.
Nr.2imai08 Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Kjekt og vite, visste ikke det var noen grense på rosiner. Vi har ikke prøvd og gi rosiner enda... Men hvorfor er det en grense på 50 gram? muligens et dumt spørsmål, men jeg VET at jeg må svare for meg til blant annet svigers hvis de ikke får tylle i blant annet rosiner...
misspetronella Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 kan være mugg i rosiner og annen tørket frukt, så derfor ikke mer enn ca en porsjonspakning rosiner i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå