Gå til innhold

Morbus Chron og gravid?

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!!!

Har hatt diagnosen MC i to år,og e operert i tarmen.

Har ikke fådd lov å bynne på tabletter,for planen våres va at vi skulle prøve å bli gravid når æ blei bedre.Har hadd mange opp å ne tura i forbinnelse me det.Først å fremst for å bli fortruli me at æ har MC,å at i perioda ikke kan vær så sosial....:)

Men lægan har åsså sakt at hvis æ blir dårli må æ bynn på medisin,å at det ikke e skadli for beibien!-Så på mæ har dæm vært litt for -mot.

Men sannsynlivis har æ ikke vært "dårli" nåkk til å bynn på med....det e jo kossn man ser det:)

Nu e vi gravid i 26 uke,å e kjæmpe lykkeli!!Det går bra me mæ,å stortsett stabilisere chronsn sæ i løpe av svangerskape.

Det va nåkk ikke det du ville ha svar på...men æ ønske dæ lykke til me medisineringa å magen:)

Hei.

Så Fint å høre fra deg. :-) Er i uke 11 nå og var på ultralyd i forrige uke. Alt så bra ut, så mange bekymringer falt av både skuldre og hjerte da! :-) At alt er bra kan jeg jo ikke vite før Baby kommer ut, men at den var så aktiv tydet i hvert fall på et friskt barn sa legen.

Akkurat ang MC så er nok du hardere rammet enn meg virker det som. Jeg får sterke magesmerter, kvalme og slapphetsfølelse. Men tablettene har hjulpet så langt. Jeg har ikke hatt behov for operasjon enda.

Jeg ønsker deg masse lykke til videre med både MC og selvfølgelig graviditeten!!! :-)

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg har mb. Chroh jeg også og har en datter på 15mnd. Da jeg gikk gravid med henne valgte vi å kutte ut medisinen og det gikk bra. Men nå hvor vi planlegger nr.2 så tør jeg ikke kutte ut medisinen.Ble veldig syk etter fødslen....tror det er pga at jeg trengte medisinen igjen.Har hørt at det er vanlig å få tilbakefall etter fødsel.Var ganske bra i svangerskapet og tror det har noe å gjøre med de hmoner kroppen har i seg under en graviditet,men ikke sikker.Men det er jo slik at 1/3 blir bedre under sv.skap,1/3 merker ingen forskjell og 1/3 blir verre.Det jeg har kommet frem til er at jeg ikke tør ta sjansen.Ved tilbakefall under sv.skap kan det jo bli litt "skummelt". Men rådfør deg med legen.Jeg har blitt anbefalt å fortsette med medisin og gjør det denne gangen.

Masse lykke til! Har noe fantastisk å se frem til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...