Gå til innhold

Sære folk på fødeavd.!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på overtid og dro inn til fødeavd. i går kveld pga at jeg har kjent lite bevegelser de siste dagene. Ble undersøkt av en super legevikar. Babyen så ut til å ha det bra, men jeg har omtrent ikke noe fostervann. Vært inne og undersøkt dette tidligere, og derfor ganske bekymret. I tillegg ble jeg fortalt at babyen ser ut til å være ganske så stor nå, faktisk over 4.5 kg og mer enn moden!!!! HJELP!!!!! Hadde 2-3 cm åpning, men litt livmorstapp fremdeles. Det virket som om legevikaren kunne tenke seg å sette meg i gang allerede i dag... (må jo settes igang på fredag uansett pga 2 uker over termin.) Men hun måtte høre med en av kollegaene hun jobbet sammen med. Jeg og samboeren ble selvf. kjempe forhåpningsfulle, men inn kommer kollegaen... streng og stram i maska.... hun ville ikke gi annet enn ny kontrolltime i dag ang. fosterbevegelser. På tross av lite fostervann, tiden jeg har gått over og str. på babyen. Den tok de ikke hensyn til før fødselen... tenk å si det, vil IKKE ta keisersnitt jeg og skjønner ikke hvilken forskjell et par dager utgjør når babyen er moden, jeg som er så bekymret+alle vondtene jeg har.... vi som ble så glade og forhåpningsfulle..... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres helt utrolig ut at de ikke ville sette deg i gang. De har jo mange gode grunner til å gjøre det. Kjenner flere som har blitt satt igang pga litt lite fostervann. Synes det er rart at de har så forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Jeg ville rett og slett banket litt i bordet på kontrolltimen, forlangt å få startet fødselen. Det er nemlig lett å bli overkjørt hvis man ikke sier tydelig i ifra.

Hvilket sykehus er det forresten?

Skrevet

Sykehuset i vestfold :-/..... skal inn igjen og ta ultralyd i morgen, da skulle vi sette en dato for igangsetting... håper det blir snart. på kontrolltimen i dag ble jeg fortalt at "2 uker" på overtid ikke var noen "frist". kunne gå så lenge som 3 uker før de satte igang. :-(

Skrevet

Sa de hvorfor de ikke ville sette deg igang da? Spurte du? Syntes de i det minste kunne ha beroliget deg før du dro hjem, slik at du ikke går rundt og engster deg fram til fredagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...