æsj altså! Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Lillemann her i huset blir 3 i slutten av januar, og bruker fortsatt bleie. Han er ikke så veldig motivert til denne dogåingen... Men i februar/mars reiser vi til varmer strøk i 14 dager, tenker bleien skal av da. Hvordan sluttet dere med bleie på guttene deres?
Gjest Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Å jada, min og blir 3 i januar og nekter å gå uten bleie..han går på do morgen og kveld, men vil ikke prøve å gå uten bleie hjemme... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre med ham...
EvaL Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Det er slettes ikke unormalt at et barn på 3 år fortsatt bruker bleier, gutter som jenter. De fleste slutter med bleier i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år gamle, og når de først føler at de kan kontrollere urin og avføring, ja skjer avvenningen ofte uten uhell av noe slag for et barn i denne alderen. I barnehagen jeg jobber er det flere 3 åringer med bleie i buksa enn det er uten ) Som foreldre bør man fortelle dem om potte/do og hva man gjør på disse, og oppfordre de til å prøve å gå på do, men ellers la de finne ut av dette på egenhånd syns jeg.
Sjørøvermamma Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Tror ikke at dette er så uvanlig?? I vår barnehage har vi 5 barn som er født i 2004, og ingen av de har sluttet med bleie enda. Ei har nå blitt litt interessert i å gå på do nå i det siste, Ikke har vi hørt noe fra foreldrene til disse barna ang. do/pottetrening heller, så jeg tror at du trygt kan ta det med ro. Husk at dette har med modning å gjøre også, både fysisk og psykisk, og gutter er jo ofte litt seinere ute enn jentene på enkelte områder. Og viser gutten din lite interesse nå så er han vel ikke motivert for å slutte med bleia enda, og det kan gjøre mer skade enn nytte å presse ham. Lykke til!
mamma1980 Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 sant det..... og jeg tror ikke det er uvanlig at en 4 åring har bleie heller kommer ann på modning helt klart. min sønn er 3 i februar og han har ikke sluttet med bleie enda. han sitter på potte og av og til på do. han sier når han har bæsjet og tisset i bleia og tar av seg bleien. dermed setter jeg han på potte og han har gjort noe der også :-D Jeg tror at når du ser tegn på at han/hun kan være klar så sett dem på potta morgen ettermiddag og kveld etter måltidene. skryt av dem når dem har gjort noe ros ros ros. har dem ikke gjort noe si" bedre lykke neste gang" :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå