Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hei alle sammen. Sliter enda med bekkenet... lillemor er nå snart 14 mnd. Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg? Hva kan jeg forvente? Har ei jente på 13 år også, og hadde bekkenløsning men det gikk over ganske fort etter fødsel. Blir litt frustrert, sinnstemningen er heller mørk og jeg sliter meg gjennom 2 dager i uka på jobb. Det er kjempeleit, for jeg er innmari glad i jobben min =( Nå skal jeg ha ny sykemelding og skulle så gjerne gått opp litt i stillingsprosent igjen, men jeg vet ikke om jeg orker å ha det så vondt hele tiden. Har pratet med noen i foreningen for bekkenløsning, men hun hadde jo aldri blitt bra og hadde hatt det i 17 år! hallo det var det siste jeg ønsket å høre. Jeg VIL bli bra med en gang! Har dere noen gode tips å komme med, for å gjøre hverdagen litt lysere =)
Lilly Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hei. Jeg har to jenter. Ei på snart 3, ei på 1. Etter førstemann hadde jeg bekkenløsningsplager mens jeg ammet og det ga seg vel egentlig aldri etter det heller. Det ble bedre, men jeg måtte fortsatt passe på så jeg ikke gikk lange steg, dyttet tungt osv. Jeg opplever det samme nå faktisk, etter andremann. Er ferdig med å amme, men jeg merker fortsatt plager hvis jeg fremprovoserer det. Det er så forskjellig hvor mye man er plaget, men jeg regner med å ikke bli kvitt noen gang faktisk. Jeg har lært meg å leve med det. Jeg fremprovoserer det ikke, og på den måten kjenner jeg det sjelden til daglig. Kjipt at man skal slite med det lenge, men man må nesten lære seg å bruke kroppen slik at det ikke knekker en. Tror du at du får til det? :-) Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Hei! Jeg vil anbefale deg å kontakte fysioterapeut for å få et treningsopplegg du kan gjøre. Her finnes det gruppetrening for gravide med bekkenplager. Det hjalp meg veldig hvertfall, men jeg har jo ikke vært flink i ettertid........kjenner det fremdeles, men det er ikke så hemmende(13 mnd siden fødsel) Har tro på å styrke musklene rundt for å avlaste bekkenområdet.
Ranveig R Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Guten vår er 14 mnd og eg har framleis problem med bekkenet. Det blei bedre då eg fekk mensen igjen etter fødselen, men er framleis ikkje stabilt. Eg ammar framleis, så det kan jo hende det blir bedre når eg sluttar. Men ærlig talt så trur eg ikkje eg blir bra igjen nokon gong. Har gått til fysioterapeut, men synest ikkje det gjorde noko frå eller til. Er heime med småen enno, så eg har ikkje det problemet du har med jobben. Men om eg går "lang" tur på ein halvtime eller meir (eventuelt viss eg går fortare enn vanleg) så kjenner eg det i bekkenet. Ganske frustrerande. Og så synest eg det er skummelt at bekkenet liksom skal bli verre for kvart svangerskap, for vi har berre ein unge, og har lyst på fleire. Men veit ikkje om eg tør. Har dessverre ikkje gode råd til deg, men veit at andre har hatt god hjelp av fysioterapeut, manuell terapeut eller kiropraktor. Det kan jo vere verd eit forsøk.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 RanveigR: Ikke alle blir værre for hvert svangerskap. Min søster var mye bedre i svangerskap nr tre enn ved nr to, så det går an Vet om flere også! ....men det er nok mest vanlig andre veien ja. Elllers har jeg ingen gode råd annet enn det som er nevnt over her.
Ranveig R Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Takk. Det er godt å vite at det fins håp i alle fall. Kanskje eg er av dei heldige )
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 MBT-sko kan være verdt å prøve....helbredre jo ikke bekkenløsning, men kan være med på å gjøre plagene mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå