Gå til innhold

Egg uttak...redsel , mange tanker...

Anbefalte innlegg

Jeg har skrekk for akkurat dette.. jeg er pissredd...

Jeg har en livmorhals som er vond, konstant...har vært sånn lenge pga mange koniseringer...den ligger langt oppe og er speilvendt..

Sex er vondt, gu er vondt..

Jeg kaster opp og blir styggdårlig av vanlig tannlegebedøvelse.,, morfin tåler jeg heller dårlig...

Kommer jo til å ligge og spy jeg......

Jeg er rett og slett så nervøs for uttaket, at jeg ikke vet helt om jeg tør å sette igang med prosessen... Og med de samtalene jeg har hatt på sykehuset, så får jeg den tonen,, en skal lide litt for å få noe en ønsker seg...

Ikke noe støtte der ,med andre ord..

Sprøyter er jeg også redd... og siden sambo blir mye borte, så er det jo bare jeg som kan sette de sprøytene...

Begynner å se mørkt på alt dette jeg...er redd,nervøs, og føler at jeg er den eneste som er såå redd..

Jeg er også redd for at det skal gå galt for oss også,som det har gjort med mange her inne.. Jeg vet ikke om jeg takler å må gå igjennom noe sånt gang på gang.. Det tror jeg ikke jeg har styrke til,rett og slett..

Er det flere her som sliter med de samme tankene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260696-egg-uttakredsel-mange-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mangen som har tenker som deg og det er greit å være litt forberett på at det kan være vond. Jeg ble fortalt at dette ikke var vondt, mulig jeg kunne synes at det var litt ubehagelig...

Det er nok derfor jeg synes at uttaket var vondt.

Uansett varer det bare i ca 15 min, så er det verste gjort.

Så gå på med ett smil, du kan risikere å bli gravid av det..he,he

Jeg har og VELDIG sprøyteskrekk, nekter å få bedøvelse hos tannlegen, uansett hvor stort hullet er.

Den pennen du skal bruke som inj. sklir rett inn, så der følte jeg bare at frykt smertene faktisk er verre!

Så frykt ikke min venn, dette går nok bedre enn du tror!!! :-)

LYKKE TIL :-)

Klem

hei hei vennen...

må si at jeg var myyye redd før jeg begynte... ante jo ikke hva jeg gikk til.... sprøyter er jeg ikke redd for, men å stikke de gjennom min egen hud.. det er grusom t det.. men nå er den frykten vekk.. som Sarah sier over.. frykten for smertene var verre...

jeg har uten å vite det gått å anspent hele kroppen før uttaket.. gruet meg noe sykt til dette... merket ikke spenningene før etterpå, da jeg slappet mer av... fy så vondt jeg har hatt i skulderen min...

men hvertfall.... vi var to damer som hadde uttak denne gangen... færre enn vanlig.. vi preiket om prosessen, sånn som bare vi damer kan.. hehe.. hun fikk roet meg ned denne damen hvertfall... hun hadde gjort det noen ganger, og det var så avslappende å være der. mørkt rom.. døste av, sov litt innimellom... og når jeg kom inn til inngrepet, så var jeg helt avslappet... (litt hjelp av sprøytene tenker jeg)

på KK bruker de ikke morfin, men petidin.. var en stor nedgang på kvalme damer... dessuten kan du be om å få kvalmestillende først.. det gjorde jeg.. har fobi for oppkast, og orket ikke bekymre meg for dette...

men uansett vennen.... så tøff dame som du er, så blir ikke dette noe problem for deg... det går helt fint...

masse klemzer fra

Må bare si at jeg er rett og slett pissnervøs!

Men.. jeg har jo hatt konisering og utallige biopsier der nede, så jeg tåler vel et uttak når jeg tålte biopsi hehe..

For det var vondt det!

Overlevde gjorde jeg også,selv om jeg trodde min siste time var kommet da de satte på klemme på livmorhalsen og durte ei diger sprøyte i den med bedøvelse..

Ja ja, jeg får kvinne meg opp litt og tenke på at dette er for en god ting.. Håpet er jo å få ut såpass mange egg at jeg slipper flere uttak !

kjære vennen!

jeg har full forståelse at du er redd.......synes det er ille behandling du får på st.olav....herregud skal de liksom ikke ta godt vare på oss eller?!!!!!grrrrrrr......makan altså!er jo kjempe viktig at vi får god oppfølging og svar på det vi lurer på...OG at de tar deg på alvor når du sier du er redd!

har ikke vært i gjennom dette (enda?!) så jeg kan ikke si noe annet enn at DETTE klarer du!!!!! skal sende deg mot og styrke!!!!

Tenk hvis DETTE virkelig er DIN sjanse for å endelig lykkes!!!!!!!

IKKe tenk på hva alle andre har gått i gjennom vi er veldig forskjellige,og reagerer forskjellig på medisiner osv.....

Det er noe med *må du-så må du*!

LYKKE TIL VENNEN!!

(når skal du til utak da?)

Annonse

Det kan ikke være lett nei, når du gruer så mye som du gjør...

Jeg kan heller ikke få morfin, da jeg er allergisk.

Sist skulle jeg egentlig få akupunktur som smertestillende, men apparatet deres virket ikke den dagen...

Så da måtte jeg klare meg uten.

Gikk jo greit det også, men denne gangen har jeg forsikret meg om at jeg får aku. Føles mye tryggere!!!

De har ikke tilbydt det på en stund nå, pga at de har hatt mye å gjøre.

Men akupunktøren min ringte de, og da skulle jeg selvfølgelig få det.

Så hvis du tror det kan være et alternativ, be om akupunktur!!

Jeg ønsker deg lykke til, dette klarer du!!!!

Du er tøffere enn du tror:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...