Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 jeg er så sjalu, at jeg blir helt syk av dette..... sambo skal på julebord neste lørdag, og allerede begynner jeg tenke på dette. jeg er så redd han skal gjøre noe galt. vi har litt trøbbel om dagn, han jobber lenge og sent, pga vi må betale en varmepumpe :-) så vi ser hverandre lite. han jobber også helger... synes han er flink, og vet han ik vil jobbe men er bare nødt til det. så er det dette julebord da.... han har ikke drukket på ett år nå i november, fordi han ble s full at jeg ble helt redd han forrige gang. han forandret seg helt.... han ble og redd selv, derfor har han ikke rørt noe foruten litt vin og sånn da m god mat.... men så er jeg s redd han kommer til å bli fristet. han sier han skal hjem v 11, 12 tiden på kvelden, vi skl bort dagen etter s han skl ik ut på byen etterpå sier han. ta det med ro elskede sier han....jeg er da voksen og vet jeg ik kan ligge sove rusen ut dagen etter. og du skl jo hente meg, da kan det ik bli for sent ikke sant.... sier han. han har aldri gjort noe mot meg, på den ene eller andre måten.. men sist år i november ble han jo så full, da jeg ble redd han. da var han ekkel mot de andre jentene, kom med kommentarer som at de var deilige osv... sånn har han ik vært før, og han lå i tre dager etterpå. han blandet all slag alkohol, tror kanskje det var det som gikk galt... han ble rett og slett sjenket med det ene og det andre av alkohol. da min far hentet oss på kvelden, sovnet han i bilen, på trappen, ja over alt. og han husket ikke noe av kvelden, bare små glipp. men, tror dere ikke han har lært? jeg sa da blir du så full en gang til, vurderer jeg gå fra deg. sånn er jeg ikke verdt, gå rundt være engstelig.... bør jeg stole på han da han sier det ikke vil bli sent neste helg, og at han klarer " testen" ? tenker jo de andre vil jo gå på byen, og det er jo lett falle for fristelsen.....
2barnsMamma28 Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 forstår hva du mener.... men tror du må prøve stole på han, siden han ikke har gjort deg noe som du skriver! jeg er selv utrolig sjalu, inrømmer det! min skl og på julebord, nå fredag. og jeg liker det ikke må jeg inrømme. men det er vel pga gamle episoder med min eks som sitter igjen. han var ikke annet enn utro. så jeg er vel paranoid! men tror du skl prøve slappe av, selv om det sikkert ikke er lett. husk du er gravid, og mannen din gleder seg vel, og vil sikkert snakke om det på julebordet! lykke til! går nok veldig bra :-) klem fra
tuppen og lillemor Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 jeg skjønner akkurat hvordan du har det, er litt sjalu jeg oxo, jeg og vil være med på julebord, min kjære skal på sitt andre on ett par uker, det er så urettferdig, å så må han gå på alle. irriterende....og han kommer ikke tidlig hjem, han sier jeg må jo få kose meg litt, og kommer når jeg er ferdig. ja ja ka kan vi gjøre. av og til er det så urettferdig...men det går nok bra..
Gjest Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Et tips: Store bokstaver og linjeavstand! Vanskelig å lese deg. Så: Så lenge du skal hente han, så vil han jo ikke være den skarpeste kniven i skuffen om han får med seg en dame før det. Det vil han ikke være uansett. Ok, han har vært sanseløst full og slengt kommentarer en gang før, det burde dere snakke ut om og bli ferdig med det. Skal du sjekke at han holder seg under 0,2 i promille resten av livet, ja da får du jobb. Så er det sånn at i et forhold så må man stole på hverandre - det er ikke sunt å ha overkontroll med alt den andre gjør, man må kunne gå ut hver for seg uten å engste seg syk av det. Hvis du har problemer med å stole på han, så tror jeg dere har problemer ellers i forholdet også, ikke bare når det gjelder dette ene julebordet. Kan du stole på han på jobb, på trening ute med gutta etc?? Han kan jo like gjerne treffe damer der. Dette er noe dere bør snakke om generelt, ikke bare i forhold til et julebord. Lykke til, håper ting ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Stakkars mann, han må da få lov å dra ut å hygge seg litt. Skjønner at den episoden for et år siden var skrmmende....men det er et ÅR siden. Han kan da ikke få svi for det for alltid. Min kjære skal på julebord på torsdag. Syns bare det er superkoselig at han får dra ut å hygge seg litt med venner også uten meg. Ville aldri funnet på å bli med, er jo bare jobbsnakk alikevel. Vi har alle bruk for å få litt hyggetid iblandt, ihvertfall når man har barn.(vi har ett fra før) Så det er bare å bli vant til.Min kjære unner meg å dra ut en gang iblandt, så da er det lett å unne han den samme gleden.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Hvis han sier at han skal være forsiktig med alkoholen, så synes jeg du skal stole på det. Hvis han ikke har drukket på ett år for din skyld, så tror jeg nok han klarer å holde seg i skinnet en kveld også :-) Jeg opplevde noe lignende med min samboer for noen år siden. Han ble rett og slett ufyselig med meg. Og begynte nesten å legge an på andre foran øynene på meg. Jeg ble veldig sjalu, redd og sint. Dette var jo ikke mannen jeg kjente og elsket. Heldigvis har jeg aldri sett ham slik verken før eller siden. Det har skjedd at han har vært skikkelig beruset i ettertid, men han har ikke oppført seg på den måten igjen. Jeg tror du skal bare ta det med ro som han sier. Han er jo en voksen person, og vet at han har forpliktelser. Hvis han ikke er av den typen som lyver og bryter løftene sine, så kan du nok stole på ham er min mening.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Hei lilli med BIM i magen.... Nå skal jeg forsøke følge ditt tips, så fint vi har noen som passer på avstand og store bokstaver! Vel, det var på en måte ett bra innlegg du skrev, jeg vet alt du skriver der er sant... Ja, jeg vet jeg får en stor jobb hvis jeg skal passe på han resten av livet, og nei, jeg har vel ingen grunn til det. Det var vel ett engangs tilfelle det som hendte for ett år siden. Så , jeg får vel forsøke stole på han og senke skuldrene... Men, det er ikke rett det du skriver, at vi har det dårlig på andre måter. Det er kun alkohol som skremmer meg, det har det alltid gjort, og med mine grunner. Jeg finnes ikke redd da han er på jobb f.eks... Da har jeg vel bare å prøve slappe av, siden jeg vet han elsker meg..... Så bør vel det holde. Noen ganger løper følelser og hormoner over en, og man har behov for å få ut sine tanker der og da, derfor er dette ett bra forum som fyller behovene mine....Da jeg vet det kan være en syk syk tanke, som ikke verdt belemre mine venner med! Så tusen takk for Deres svar, jeg skal forsøke følge råd og tips, og tross alt, vite han holdte seg unna alkohol for min skyld i ett år..... Det sier vel kanskje sitt.......
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Beklager jeg skrev ditt nick feil ser jeg nå, lilli med BIM. Glemte si vi har snakket ut om dette, selv om det ikke virker sånn på meg akkurat nå..... Og til deg som lenger oppe ,skrev: bli med han, det kan jeg ikke ,siden det er kun for de ansatte :I
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Hei Denne gangen velger jeg å være anonym da så mange kjenner meg her inne. Sry Men ang. ditt problem - jeg kjenner meg igjen - men altså at jeg var sånn som han. Jeg har drukket altfor mye før og gjort masse fæle ting mot min samboer - sagt mye som ikke er sant m.m Jeg blir helt IDIOT av å blande drinker m.m og jeg lærte faktisk ikke før min samboer sa at nå har jeg fått nok - han har tålerert veldig mange ubehagelige fester , byturer sammen meg - mange andre har reagert på meg også...... Da først lærte jeg - da han sa at nå får du pakke kofforten for slik vil jeg ikke ha det lenger. Nå tør jeg "aldri" drikke mer enn at jeg så vidt blir brisen - hvis jeg ikke er sammen min samboer da - for vi har en avtale om at han skal "hinte" til meg når jeg må stoppe - hvis jeg får det problemet igjen. Vet ikke om du lærte noe av dette - men nå får du faktisk sett saken fra hans side også - og det er faktisk det beste som finns at du bryr deg om han og sier at du ikke tolererer det! Jeg hater meg selv for sånn jeg var - men har lært av det slik at jeg nå ikke drikker for mye eller blander drinker. klem fra
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Det er flott å høre saken fra den andre siden også Du som selv har vært midt oppe i dette, vet vel også med deg selv at du elsker, og elsket din samboer.... Og derfor fikk du deg vel ett lite støkk da han tok det opp med deg på den måten han gjorde. Sette hardt mot hardt er noen ganger det beste kanskje... Faktisk gjorde jeg det den gangen vi fikk ubehageligheter, og det er jo ikke bare fordi jeg er egoistisk, andre lo av han, og syntes han var tåpelig... Han har til vane blir veldig full, og inger liker han da. For ett år siden tok det kaka, den som henger igjen i meg. Da sa jeg klart og tydelig, du har valget nå, si til meg at neste gang du skal drikke, blander du ikke drinker, prøver kanskje tenke deg litt om, siden du vet hvordan du ble nå sist gang... Han valgte den gangen meg, og lovte på tro og ære han skulle la være blande, og bli så full. Så da får jeg håpe han ikke blir kanon nå neste gang..... Må jo være mye mer gøy gå ut da man husker hva man har sagt dagen etter tror nå jeg da Men tusen takk for svaret ditt, det er deilig å få litt tilbake melding...
Gjest Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 Hehe - er ikke skrivepoliti - men nei, så mye lettere det blir å lese og tolke Er flott at du får ut frustrasjonen din en plass, det er fint med slike forum som det her. Jeg syns det høres ut som du har fått senket skuldrene litt iallfall, håper alt går bra. Og jeg mente ikke å spå/påstå at dere har et dårlig forhold ellers, det kan jo ikke jeg vite noe om. Men sjansen for at han gjør dumme ting er jo til stede ellers også, ikke bare på fest. Jeg har noen vennepar som sier det at "Vi kan ikke feste sammen/drikke sammen, for da blir vi bare uvenner og krangler". Javel, tenker jeg da, man da kan jo ikke ting være så bra ellers heller. Man stoler jo på hverandre. Var bare derfor jeg slengte inn den setningen, syns det er dumt at ting ikke kan tas opp edru, men når noen blir fulle. Men jeg tror typen din elsker deg jeg, det er jo sant som du sier, han holdt seg alkofri et år for din skyld. Og det er ikke alle som tåler alkohol like godt, dessverre. Men da må han se det selv, tror jeg, ikke føle seg presset av deg. Han skjønner sikkert selv at han har driti seg ut. Og jeg tror ikke selv den dummeste dama faller for en søplefull type som snøvler "du er deilig"... Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå