2 fine små Skrevet 28. november 2006 #1 Del Skrevet 28. november 2006 Vel, da har jeg testet snodig i to dager - og fant altsaa noe som slaar ut paa HCG paa CB gravi og svakt paa CB EL tester. Har feberlignende form og tikker og prikker enda i magen. Da faar vi se, mest sannsynlig en liten opprydning som trengs setter SA, men man vet jo aldri. Dette er underlig, og det er nok best aa sjekke hos lege. Hjemmedoktor meg selv holder ikke lenger, kjenner jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Tullerusk♥ Skrevet 28. november 2006 #2 Del Skrevet 28. november 2006 Oj... Sikker på at det var en SA og at det heller kanskje forsatt spirer og gror hos deg?? Nå må jeg si at jeg har ikke fulgt så godt med, for mange som har kommet tilbake etter en SA. Dessverre...Mange å blande sammen.... Kan jo hende det ikke kom godt ut heller.... Men uansett så ønsker jeg deg lykke til og håper de finner ut av hva det er som skjer... *klemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemme* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7260069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 28. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 28. november 2006 Da har jeg hatt grundig utvendig og innvendig UL, samt en veldig lang samtale med spes.gyn og gyn.sykepleier, og hos meg var det naa helt tett og lukket men alt har ikke kommet ut nei. Saa tre uker etter at det sluttet aa bloe, skal jeg inn til utskrapning i morgen tidlig. Incomplete abortion, sa gyn, og jeg benyttet anledningen til aa spoerre om jeg naa etter 3 MA har havnet i statistikken "slitere". Du har hatt en incomplete abortion sier han saa. Til min informasjon: Er incomplete abortion det samme som vi kaller MA i Norge? Jeg har vaert hos en inder i dag jeg da, hvor det gikk i engelsk, som er helt greit, til vi kommer til alle fagutrykkene. Saa lurte jeg paa om dette naa en tendens hos meg, at jeg mister? "Nei," sa han ganske bestemt, og her er litt av grunnene ti aa han mente det da. "Det er flere grunner til at jeg tror dette bare er tilfeldigheter: grunn nr en er at du har baaret fram et barn, grunn to er at du hadde et ukomplisert svangerskap med det barnet, grunn tre er at du hadde en normal foedsel, grunn fire er at du har mistet med to forskjellige menn og grunn 5 er at du alle fire ganger har blitt gravid paa foerste forsoek. Du har ogsaa hatt veldig tidlige MA, saa da er det ofte embryo/fosteret det er noe i veien med. (Selv vet jeg jo at jeg ikke hadde TR foer jeg ble gravid naa, etter at jeg tok ut spiral, men vi trodde jo ikke det skulle sitte paa foerste forsoek denne gangen ogsaa) "Saa gaa gjennom morgendagen du, kom til sjekk en uke senere, la det gaa en syklus eller to og saa proever du igjen. Det er forresten mye oftere at det er i noe i veien med forsteret/embryo enn at det er noe i veien med mor - eller far - for den saks skyld. Saa du har nok bare vaert uheldig og det er bare aa proeve videre." Vet ikke helt jeg, men han var jo veldig oppmuntrende og tydelig da, synes jeg. Jeg er vel ogsaa av typen som ikke oensker utredning, men heller vil proeve aa forberede kroppen i litt rolig tempo, og proeve igjen. Ble tross alt befruktet veldig kort tid etter at spiralen var ute. Hm, visste ikke det jeg, at det var smart aa vente paa TR, men det er jo ganske logisk. Saa, litt matt naa, men glad for avklaring, stiller jeg i morgen og saa faar vi gjoere som han sa etter det. Jeg som har tatt denne hendelsen ganske fint, ble litt lei meg paa UL selvsagt, da faar man jo flashback til den gang man saa et sprell levende vesen inni der. Og jeg som trodde det var EL og full pakke framover, da blir ikke det foer om ca 4-6 uker naa. Akk ja, da blir jeg IKM janaur en gang om det ikke skjer et under foer jul likevel.... Og undere tror vi paa. Takk for svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥lurelure♥ Skrevet 28. november 2006 #4 Del Skrevet 28. november 2006 Hei! Det var snilt av deg å dele denne erfaringen med oss andre. Skjønner at det blir rart å ta UL uten å se det som var der sist. Lykke til videre, jeg håper for deg. Og du: Vet du om det ikke er bra å prøve før man har fått igjen TR etter man har sluttet med p-piller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Tullerusk♥ Skrevet 28. november 2006 #5 Del Skrevet 28. november 2006 Uff da...Ikke bra... Vil tro at det går bedre neste gang... Men han egen virket veldig optimistisk ut.. og det er jo bra...=o) Vet ikke helt hva jeg skal si egentlig... Har ikke vært igjennom sånn som deg... Men vil tro du slutter å blø noen dager etter utskrapningen... Og da er det jo bare å håpe=o) Du får ha lykke til i morgen da... Får masse klemmer av meg=o) *klemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmeklemmmeklemmeklemmeklemme* =o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 28. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 28. november 2006 Takk for haaping, og bare hyggelig. (eller ikke hyggelig for meg da, men at du synes historien er nyttig...) Nei, angaaende p-piller saa tror jeg at det nesten er omvendt, at man er superfertil dagen etter at man slutter, det er vel derfor man har disse graviditetene som kommer naar noen glemmer bare en pille. Men jeg er ikke helt skraasikker. Spiral er noe fysisk som skal ut, og som staar "oppi der", det er vel noe med at hele omraadet skal aklimatiseres, tror jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
attpåklatt!! Skrevet 28. november 2006 #7 Del Skrevet 28. november 2006 Ojda.. ja, det skal ikke være lett dette! Men, bra du gikk til lege da... selv om du blir satt noen uker tilbake! Ønsker deg masse lykke til i morgen! Du virker så "oppegående" og positiv at dette takler du bra.. Kroppen trenger av og til litt tid.. har merket det selv.. "hoppet" over en syklus nå etter spiralen... kroppen var tydeligvis ikke klar for å slipppe egg med en gang, ihvertfall ikke ta imot det.. Men,nå er vi klar!! Håper du snart er det også.. hører jo ofte her inne om de som det klaffer fort for igjen.. tvi tvi.. Varme oppmuntrende klemmer til deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 28. november 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 28. november 2006 Takk for det, og for alle klemmene, de kommer godt med naa. Sa nettopp til sambo at naa maatte jeg inn og snakke med "damene", saa naa faar du ordne opp og se til datteren vaar... =o) Han forstaar godt det, har forklart han hvor fint det er her inne, og vi snakker bra om ting vi, det er bare noe som er bedre aa snakke med andre damer om, vettu. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 28. november 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 28. november 2006 Aaah, det var et koselig svar, tusen takk, jeg er visst litt liten i dag, jeg, det faar det vaere rom for, snufs... Du er jo en av de jeg har laert mest av, saa takk tilbake til deg. Akk ja, det vel helst gaa bra til slutt. Og jeg maa innroemme at det hjelper godt paa at jeg har et barn og at alt der er i orden, saa jeg tror gyn naar han sier at jeg nok har hatt maks uflaks. Jeg ba han sjekke helt sikkert at det ikke var et egg til inni der (som jeg jo innerst inne haapet paa) og saa viste han meg at det ikke var det. Da sa jeg at det var helt i orden for meg om vi stoppet den grafiske framvisningen, evt gjorde bildet litt uskarpt. En veldig hyggelig, oppegaaende voksen lege. Her jeg bor er opp til 10 barn pr familie ikke uvanlig, saa da kan man jo tenke seg at det ikke utredes saa mye som i Norge, men at man bare holder paa og proever og "faar de barna man faar" paa et vis. En rar tanke, og jeg tror han syntes jeg hadde rimelig god kontroll paa sakene og spoersmaalene mine selv - som jo er takket vaere alle her inne da. Det var nyttig i dag, og jeg sitter ikke igjen med noe jeg lurer paa. "You are still young, and verrry vital" sa han til meg, med saann sjarmerende inderengelsk, da lo vi litt begge to. Klemmer mottas med takk! Merker det er godt bare aa skrive litt. Er det ikke rart at man kommer fint over det, men saa skal man altsaa se livmoren sin igjen osv paa skjerm og saa blir det hele litt mer virkelig? Velkommen til kvinnlivet sier jeg, det er litt av hvert... Lykke til med din proeving! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
attpåklatt!! Skrevet 28. november 2006 #10 Del Skrevet 28. november 2006 Ja, det er ikke bare bare å være kvinne.. hehe! Det er vel et ortak som sier.. "ta det som en mann", men hvorfor skal vi det..?? Når en kvinne tar det så mye bedre.. hehe! Sikkert rart å få bekreftet at det faktisk ikke var liv.. du fikk gjerne litt ubevisst håp når du fikk utslag på test igjen.. Godt du har fått svar på det du lurte på.. ingenting er verre enn å gå hjemme å spekulere.. blir sliten av slikt! Ta godt vare på hverandre nå!! Er en mening med det meste.. tror eg!! Og husk, det er lov å sørge.. Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 28. november 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 28. november 2006 Ja, en liten sorg kom i dag, da han snakket om folikler osv. og ja, jeg hadde nok ubevisst et lite haap ja. Var forberedt paa alt: baade graviditet, videre til utskrapning og at alt kunne vaere i skjoenneste orden. Takk igjen, klemmer mottas med takk i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7260032-gyn-innvendig-ul-om-to-timer-rare-tester-etter-sa-for-3-uker-siden/#findComment-7262791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå