Gjest Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg går på rehabiliteringspenger, og siden vedtaket mitt går ut nå i november, bestilte jeg time hos saksbehandler og sa at etter alle disse åra med rehab og yrkesretta har jeg innsett at jeg bør søke ufør. Jeg hadde med papirer fra psykologen min som bekreftet at jeg ikke ville kunne følge opp et attføringstiltak. Hyggelige trydgekontordamen sa at ufør måtte jeg gjerne søke, men i 3-6 mnd det vil ta å behandle en sånn søknad, fikk jeg pent leve på sambo eller oppsøke sosialen. Men hun lovte å sjekke om det var en annen løsning, og skulle ringe meg senere. Og damen ringte. Og sa at i APRIL 2007 skal jeg pent møte til arbeidstrening. Altså; min termin er 22.januar. Jeg innvendte at jeg er gravid (noe de vet godt), men hun sa bare at vedtak kommer i posten. Det er tre uker siden. Intet vedtak i min postkasse. Skal ned dit imorgen og spørre what the f**k de driver med.
seff Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Uff, utrolig kjedelig med trygde-rot. Har ikke noe erfaring med din problemstilling, men kan bare gi deg medsympati (- og med-aggresjon) etter å ha vært gjennom x antall måneder, telefoner og oppmøte hos TK ifm fødselspenger & sykepenger. Folka der er stort sett hyggelige, men gir deg ulikt svar ut fra hvem du snakker med... Min erfaring er at det kan lønne seg med personlig oppmøte og se at saksbehandler faktisk fysisk gjør noe med det du ber om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå