Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Her er jenta vår snart 17 mnd og sover fortsatt på samme rom som meg og mannen min... hun har eget rom, men jeg vil ha henne i samme rom fremdeles...kan ikke tenke meg at hun ligger på et rom alene... Men jeg syns alle andres barn sover på eget rom...fra de er ganske små...og ihvertfall fra ett år... Noen som oss? og hva kan det negative bli, at det blir vanskelig å få henne på eget rom senere? når la dere de på eget rom?
mammatil2. Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 hei! jenta mi er 21 mnd og hun sover sammen med mem ennå. har feberkramper 3 ganger,så jeg er redd for det.venter en stund til jeg.
Bomsedeisi Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Jenta vår sover også på samme rom som oss enda, hun har eget rom men det er 1 etg. ned og det vil jeg ikke ennå. Sover i egen seng og hele natten så tror ikke det skal bli noe problem når hun skal på eget rom nei.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 13mnd og sover på samme rom som oss pga et soverom for lite:) Skal bygge om, men utsetter og utsetter...
OsloMor Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Vi har bare ett soverom (heldigvis et romslig ett) så der sover alle sammen, også lillesøster på 3 mnd). Eldstemann er 23 mnd og har egen seng selvfølgelig, men får komme opp til oss når hun vil. Synes det er trygt å ha de der jeg og koselig.De skal jo tidsnok sove andre steder senere i livet. Har jo hørt om de som har babyen sovende på eget rom allerede fra fødselen, stakkars liten så stusselig.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Vi samsover med våre (de ligger altså i vår seng) til de er 1 1/2 - 2 år og så sover de i egen seng på vårt rom omtrent like lenge. Så de flytter da på eget rom en gang mellom 3 og 4 års alder. Overgangene har vært gradvise og helt problemfrie.
Gjest Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Begge våre ligger i dobbeltsenga sammen oss.Skal begynne å ha dem på eget rom snart.De er 4 og 18 mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Mine har pleid å komme på eget rom når de har fylt ett.Nå er minstejenta snart 17 mnd og ligger fremdeles hos oss (selvfølgelig i egen seng) fordi hun har astma og litt krupp, derfor føles det tryggere å henne inne hos oss.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 ner jeg bode aleine med jenta mi sov hu på samma rum som meg.. hade bara ett sovrum.. ner jeg da traff samboern min så bynnte hu sova på eget rum og da var hu 1 1/2 år.. ner vi fikk gutten vår så sov han på rummet vårt till han blev ca 10mnd. da flyttade vi han in på samma rum som jenta mi... gikk veldig bra..
majo Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Gullet på 14 mnd ligg fortsatt med oss,men skal få eget rom i jula. Har gått greit å ha han på rommet,trur også det skal gå fint at han skal ligge på eige rom
Gjest Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Vesla på 15 mnd ligger i egen seng på samme rom som oss. Synes det er kjekt vi. Tror hun blir liggende inne hos oss til vi flytter inn i nytt hus neste sommer, da blir hun nesten to år. Satser på at det går bra, vi får eventuelt ta overgangen litt gradvis dersom det blir litt voldsomt med flytting og eget rom på en gang.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Synes det høres helt sprøtt ut at noen har barna på samme rom til de er 4 år. Dersom barna er friske og raske, har de bare godt av å ligge på eget rom. Vår sønn begynte å sove på eget rom da han var 1 år, men det var fordi vi kun hadde 1 soverom tidligere. Etter min mening synes jeg barn har godt av å sove på eget rom når de sover gjennom hele natten og ikke får pupp om natten lenger....selvsagt tatt i betraktning om de er friske og raske. Man skal jo lære barna våre å være litt selvstendige også
Synnøve_Solbakken Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Sov på vårt rom til han var 17 mnd. Ble et annet liv etter han fikk eget rom, han begynte å sove bedre, og nattammingen ble ganske raskt kuttet ut. Men savner ham litt da, er så kos å ha ham i nærheten, og de er så skjønne når de sover. Men han sov så dårlig på vårt rom, så er det beste for alle parter at han sover for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Min lille gutt sov på samme rom som oss til han var 15 mnd. Jeg syns så synd på han, tenkte at han kom til å bli skrekkelig ensom hvis han måtte sove alene.. Det var også et poeng at rommet er en etasje opp og det føltes VELDIG langt vekke. Likevel, han elsket det. Andre natten var han helt komfortabel med rommet sitt og geleidet oss fornøyd opp trappen. Dessuten ble det helt andre boller på sovingen. Nå sover han 12-14 timer hver natt uten å våkne, det skjedde aldri før.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Sover på samme rom vi, han blir 2 i feb. Eneste grunnen er at leiligheten har bare et soverom. Tidligere sov han på eget, bedre for meg og ham det, men men..dyrt å kjøpe større i dag gitt!!
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 vi har også bare ett soverom, men det også er veldig stort så lillegutt på 13 mnd har sprinkelseng som han sover i der inne. vi må dele rom helt til august neste år, men det går nok helt greit:)
heleneogde2gutta Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 hei der, sønnen vår fikk eget rom da han var 21 mnd, men hadde da sovet på samme rom og deler av natta i senga vår helt siden fødselen.....så han kommer opp i vår seng hver natt. Det har vært veldig kos, men nå begynner jeg å bli grundig lei av å få føtter i ansiktet o.l. over jul blir det andre boller....men jeg gruver meg jo litt også...det blir jo en vane for flere enn han..men nå trenger mamma og pappa å ha senga for seg selv. vi har et parforhold å ta oss av også.
Bubba75 Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 Jenta vår har sovet på eget rom siden hun var 6 mnd. hun. Hun har alltid vært var på lyder og våknet hver gang en av oss rørte på oss. Etter at hun har fått eget rom, har hun sovet som en engel. Er hun syk så hun sover dårlig, ligger en av oss på madrass inne hos henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå