Gå til innhold

Må babyklærne være i ull?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, mange som ikke bruker ull i det hele tatt. Noen tåler det jo ikke mot kroppen, andre synes det klør.. jeg har bare to bodyer i ull. Vet ikke hvor du bor i landet, men her i oslo er det hvertfall ikke kaldt, så de bodyene jeg har i str 50 får jeg sikkert ikke brukt engang... :o)

Jeg skulle gjerne hatt noen ullfleece produkter fra Nøstebarn, hehe, ja jeg skulle gjerne hatt mer enn det, men det er ullfleece jeg ser mest på.

Jeg tenker mest på evnen til å regulere varme og dette med transport av fuktighet, synes det virker lurt. Men har hørt mange si at det er egentlig ikke behov for ullprodukter før barnet er såpass at det sitter ute og leker.

Jeg har noen bodyer/longs og hele dresser i ull... (Joha ull)

Kjekt å ha synes jeg da, så slipper man å ha så mye over, når man er ute å triller feks... Slipper å bli så klumpete :))

men jeg bor på lansdsbygda, og det kan bli ganske kaldt i perioder... :))

Tusen takk for nyttige svar, jenter! Ettersom jeg bor i Oslo, satser jeg på at det holder med mine nyshoppede søte små bomullsklær. Tenk at jeg snart har en liten sønn som skal inni de små plaggene, det er helt uvirkelig.

Som jeg skrev i et annet innlegg her: det er jo ikke alle barn som tåler ull. Jentungen vår har hypersensitiv hud, hun tåler ikke ull! Jeg har derfor ikke kjøpt noe ull siden lillebror kan ha samme problemet, men jeg kommer til å bruke ullsokker.

Annonse

må nesten henge meg på det "nyttårs barn i magen" sier.

min datter tåler heller ikke ull tett inn på kroppen.

men hun har jo et par ullsokker....vi hadde noen ullgensere,,,men de har min samboer uheldigvis kastet......

så alle klærne vi har er av bomull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...