Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Hun har hatt løs avføring i ca en mnd nå. En sjelden gang har hun "normal" avføring. Hun får grøt, skive, middag, frukt. Banan har vi kuttet ut, men ser ikke ut som det hjelper. Av drikke får hun vann og mm. Hun kan ha avføring opp til 4 ganger i løpet av en dag, nå i det siste bare 2 ganger. Hun legger på seg, men ikke så mye.Hun er jo også i en alder der man ikke legger på seg så fryktelig mye pga aktivitetsnivået. Hva kan jeg gjøre? Noe jeg skal kutte ut i matveien hennes? Hun får jo nok av fiber tydeligvis, men hva skal jeg evt. gi da? Hun er en blid og frisk ettåring, aldri tegn på noe mageubehag i alle fall. Skjønner ingenting..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 dette er helt klart tenner. når barna får jeksler sliter de veldigggg lenge med løs mage.. snakk med helse søster. men veldig mange er plaget med løs i magen pga tenner, mi på 16 mnd er det, har noen bra dager så er det på igjen. men helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Du sier du tror det er tenner, men jeg er ikke overbevist altså. Hun har 8 tenner, og det er ikke antydning til noen tenner nå. Kan det være noe i grøten hun ikke tåler? Noen som vet hva jeg kan gi for å hardne magen litt?? HI
prysseluskan Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Blåbær skal være bindende for magen. Enten naturell fra frysedisken på butikken (om du ikke har vært flink å plukke selv i høst), eller flytende fra apoteket.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Ville prøvd med blåbærsaft eller kok opp ris og sil av vannet og gi henne det med litt sukker i, det funker som bare det! Vi fikk alltid det da vi var små og det binder magen med en gang. )
Livmor Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Jeg vil også holde en knapp på tenner. Gutten vår var løs i magen og bæsjet opptil 5 ganger om dagen i over 1,5 mnd før det poppet opp 4 jeksler på en gang. Vi så heller ingen tegn til tennene, og ble rimelig overrasket da de endelig dukket opp:) Det betyr derimot ikke at du ikke kan gjøre ditt for å stabilisere magen hennes. Men ikke fortvil hvis alle gode råd ikke fungerer, som regel ordner magen seg selv:)
Nr.2imai08 Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Hei! Vi har ei jente på snart ett år og har slitt med det samme nå i en drøy måned. Vi dro til legen og hun trodde det kunne være en magekatarr som ikke ga slipp, vi fikk beskjed om å kutte ut all melk (mme, grøt basert på melk osv) i ca 1 1/2 til 2 uker får å se om det hjalp henne. I tillegg kokte jeg gulrotsaft til henne, blåbærsaft og ga banan. Banan kan virke bindende! Hun ble betydlig bedre etter ett-to døgn uten melk, vi gikk fra 5-6 veldig bløte bæsjebleier til en til to "normale". Nå skal det sies at hun hadde lett feber i hele perioden også, så jeg sier ikke at jenta di er syk, men forteller bare hvordan vi opplevde dette. Jenta vår la også på seg. Husk å få i henne mye drikke... Lykke til!
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Jeg har skrevet det i innlegg før her, men skal skrive igjen =) Vår sønn slet skikkelig med løs mage i mange mnd. Vi var til slutt på utredning med ham, men de fant ikke noe galt! Så fikk jeg tipset av en gammel dame: gi ham ei flaske med biola blåbær (den flytende melken man kjøper) Etter han begynte å få denne, er han helt fin i magen =) Gav ham det hver dag i ca.1mnd, og da jeg sluttet var magen helt fin. Og det har den fortsatte med å være!
nalina Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 holder også en knapp på tenner. lillegutt er 1år og har slitt med løs mage et par måneder.. og nå har 3jeksler dukket frem:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Takk for svar. Håper det er tenner på gang. Får høre hva de sier på helsestasjonen neste gang også Hovedinnl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå